Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

~Kalle~ skrev:När 850in hade stått still i 5 dagar var bromspedalen stenhård :wink: Hur länge har du haft bilen ståendes när du upplever detta?

/Kalle
Efter en arbetsdag kan den bli hård. Men sen har den sått över en helg och det har inte hänt något alls...
När jag tänker efter, så har de flesta gånger inträffat just då den stått parkerad på jobbet över dagen, och ett par tre gåner hemma över natten ??:-/

Det är just det jag reagerar på. Får inte ihop tiden. Står ibland länge inget konstigt händer. Men över en arbetsdag så är den hård? Har dock ej upplevt att undertrycket skulle försvinna på 10-15 min...
bjornw skrev:Vår bromspedal har också olika "hårdhet" när bilen är avstängd. Parkerinsbromsen påverkar men jag har inte funderat mycket på hur och varför eftersom det är ett icke-problem som andra här också säger.

Visst knäpper och gnekar det en del i inredningen ibland. Den enda volvo vi haft som det inte gjort det i var en v50. Gnekandet tar verkstan tag i om du säger till men knäppandet kan var svårare att få bort. Det kommer av att olika mtrl expanderar/krymper olika fort vid temperatur förändringar.
Hmm... Har bara inte kommit fram till var mer exakt det knäppande och knakande kommer ifrån. Upplevs som det kommer lite var stans... Vad ska man säga, riv ut inredningen och sätt ihop den igen?? hehehe... Är rädd att det gör mer skada en nytta...
Fast, ska försöka lokalisera vart ljuden kommer ifrån, och under vilka specifika förhållanden...

Är det någon som haft likande fenomen/problem som kan ge tips på efer vad och var i bilen man ska lyssna extra noga? Blir lite lättare då...

Tack på förhand o Drive Safe!
//Martin

Jag har endast problem med backväxel när[…]

Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]