Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av salis
#450717
Hej.

Brukar ha en tendens till att inte vara lika aktiv på forum, speciellt i detta fal, efter ett köp.
Men här har ni iaf en kort resumé över 3veckor, och 342mils åkning.

Hämtade alltså ut min Seashell D3, som för övrigt gör sig riktigt bra med de nya fälgarna ( minns ej namnet? )
för 3 veckor sedan.
Hittills har den dragit 0,78 liter milen, men det är en del släpvagnsåkning med i det, helt ok tycker jag...
mkt nöjd med bilen överlag, några små detaljer som jag noterat dock.

Liten lackmiss vid insteget förarsida, ser lite trist ut..
Elbakluckan går ej att stänga på avsett vis, om den stårr öppen en längre tid?
Stereon "hängde" sig en gång, men räckte med att starta om bilen så funkade den, men ändå störigt..
Lite vibrationer från däcken, vet ej hur jag ställer mig till detta ännu, har alltid åkt pickup med svulstiga 17" och mycket gummi, så jag vet inte hur jag ska sätta ribban... återstår att se.

Elprogressiva servon är grymt skön!
Likaså subwoofern, den gör stor skillnad.

Men som sagt, överlag sjukt nöjd!
Ska försöka fixa nån bild, kanske någon som jag som inte hittade så många Seashell XC60 att kolla på innan jag bestämde mig.

Mvh Henrik
Användarvisningsbild
av supersonic
#450749
Grattis till bilen och tack för ditt inlägg! :-)-) Älskar att höra om detaljer som t.ex. subwoofern... Dock tror jag du får vara inställd på att den drar runt 0-75-0.80 i verkligheten så det är ingen snål bil, men det beror ju delvis på SUV utformningen... Färddatorn visar för lite bara så att du vet!
av salis
#450769
Hej,

Ja det var faktiskt där nånstans kalkylen låg, 0,8 hade jag räknat med.
MEN, faktum är att igår kväll så åkte jag på en utryckning ( då är det alltid bråttom ) Och fick börja med att tanka, nollade trippen, åkte totalt 38,4 mil, och tankade direkt imorse igen, då hade den dragit 0,71, och det är jag helt nöjd med, för det gick fortare än vad jag åker en normal arbetsdag =)

Jobbar med mobiltelefoni, och har ofta i det närmaste obefintliga vägar, så som tex. igår, och jag måste säga att jag är imponerad av fyrhjulsdriften, lerigt och jävligt, och jag tog mig fram lika bra som jag hade gjort med min förra bil ( pickup ), i just det här fallet...so far so good!

/Henrik
Användarvisningsbild
av supersonic
#450920
Ja Haldex funkar mycket mycket bra!

MY11 D3 (163/420) motorn är ju lite snålare än MY10 2.4D (163/420), verkar ha gjort gott. Kommer inte ihåg men nya D3 hade eventuellt nya spridare, samt lägre inre friktion... nått sånt kanske... :-)-)
Vi som beställt EX90

Nån ny info ang. 800v? Jag är redo at[…]

De ville byta båda VVT även om bara en […]

Ok. Finns det alltså balansaxlar bara p&arin[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

Tack för alla svar. Ska ge mig på det i[…]