Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MaxPower
#448308
Hej,

fick leverans av min nya s60 idag, men under resan hem lyckades jag inte få bilen och min Iphone 3g att para sig över Bluetooth trots upprepade försök. Någon som upplevt samma problem och eventuellt har en lösning?
#448606
Jag tror det var omkring månadsskiftet maj/juni, blev iaf lovad leveransomkring månadsskiftet sep/okt vilket överträffades galant :-)

Off topic 2: jag är grymt nöjd med bilen, en riktig fröjd att åka i!!
av Robertson
#448688
Vad trevligt! Vilken motor valde du? Jag har provkört en S60 D5 och den gick som ett strykjärn på vägen. Väldigt annorlunda mot tidigare Volvo. Beställde en T6 i slutet på maj och kan knappt vänta längre... Angående Bluetooth och iPhone så har jag bara sett någon enstaka rapport om att iPod slutat att fungera i och med iOS 4.1. De kanske har strulat till det med Bluetooth också.
av Erst
#448762
Jag har i och för sig iphone 4, men det funkade bra för mig med ios 4.1...

Det tog dock lite längre tid att para ihop dem första gången än vad det har gjort med andra prylar som t.ex. mitt hands free.
#450197
Jag kör en D3.

Ipod-funktionen funkar klockrent - bara att plugga i och köra med all musik tillgänglig via bilens interface. Möjligen lite störande att det går långsammare att navigera bland låtar etc. jämfört med att göra det via displayen i min Iphone.

Har testat med en vanlig Sonyericsson-telefon och där fungerade BT-sync klockrent, just nu verkar det som att en iPhone4 borde kunna lösa problemet med blåtanden. Dock väldigt irriterande, jag upplever ändå min iphone 3g som hyfsat modern..

Skall installera ett sådant för att f&a[…]

Volvo v50 startar ibland

Som kvillebäck var inne på - det ä[…]

Har en S60 D5 årsmodell 2012. Bränslem&[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

När du har den extra justerskruven monterat […]