Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arese
XC90_Executive skrev:
Arese skrev:Intressant, mina knän tar i framsätet när jag sitter bakom min hustru i hennes XC60. Hon är 168 cm....
Det kan väl inte stämma?

Min bil står här utanför och jag provade att sitta bakom mig själv nu för 20 sekunder sedan. Jag är 190cm lång och jag kan sitta bakom mig själv, utan att slå i knäna i framsätet.

Jag sitter "rätt", som man kör i Driving Academy. Dvs inte liggandes eller något annat konstigt.
Jodå, har åkt många varv runt ringen så vika ner handen bakom klockan tolv på ratten tillämpas. Håller jag ihop knäna som fina flickor ska göra kan jag knö in knäna i "urgröpningen" i framsätet. Men så orkar man ju inte sitta... Min BMW trea har faktiskt bättre benutrymme bak.

MVH
Arese
av Tobbev
Måste säga att det låter helt sjukt med XC60'n. Ligger din fru ner och kör? Jag uppfattar XC60 som gott om plats i baksätet, även när jag kör då frugan utan problem kan sitta bakom (har en V70 men lånat XC60 provbil). V50 är dock inte vidare rymlig bak när jag kör.
av Arese
Tobbev skrev:Måste säga att det låter helt sjukt med XC60'n. Ligger din fru ner och kör? Jag uppfattar XC60 som gott om plats i baksätet, även när jag kör då frugan utan problem kan sitta bakom (har en V70 men lånat XC60 provbil). V50 är dock inte vidare rymlig bak när jag kör.
Se svar ovan... Upprätt körställning, liggande körställning är både fånigt och trafikfarligt. Har åkt ett par hundra baksätesmil i XC60:n i sommar. Bilen har gått 1100 mil på drygt två månader... Vi har förövrigt haft tre V70II tidigare, även där tar knäna i om man inte pressar ihop benen. Bredden är dock bra om man åker flera.

MVH
Arese
av Tobbev
Vi behöver nog inte diskutera det mer i och för sig men jag fattar det fortfarande inte måste jag säga. Är det säkert att det är en XC60 ni har :wink:

Kanske skall återgå till trådämnet V60.
av Arese
Ganska säker, det står så på bakluckan :wink:
av Amli
Att någon kan sitta bakom sig själv säger ju ingenting såvida inte alla har exakt samma inställning. Det går bara att jämföra sin egna inställning från modell till modell.

Jag har endast problem med backväxel när[…]

Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]