Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MOSXC60
Det verkar som leverans vecka 23 inte stämmer... Handlaren har fortfarande prel. leverans till dom den 6 maj, dvs. nästa vecka :lol: !!! Kort efter att jag tog del av informationen på Volvos lev. infosida så stängdes den ner... Jag hoppas verkligen att handlaren har rätt information och jag fick fel på hemsidan....
av ewa
Förra veckan stod det 5 veckor till leverans på bilens hemsida. Igår stod det 4 veckor till leverans . Idag står det 3 veckor. Det artar sej.
av ewa
Bilen kom till återförsäljaren idag. Hämtar den nästa vecka. På hemsidan står "Just nu transporteras din bil med lastbil eller på tåg från tillverkningsorten till din Volvohandlare". Då kan man undra varför det står att det är 2 veckor till leverans. Den har stått i göteborg sen 7 maj. Nu har jag fått reda på varför leveransen blivit försenad. Den har varit blockad för kvalitetskontroll. Varför får vi köpare inte reda på varför, eller att den har blivit försenad? Får man bara ett besked så lugnar man sig. Säljaren visste inte heller varför den blivit försenad. Tidslinjen på bilens hemsida kan dom lika bra stänga ner, för den har inte stämt för mej. Den bara jagar upp oss köpare. Förutom allt klydd så är det en jäkligt fin bil som jag hämtar i nästa vecka.
av Jensan
ja min bil beställdes den 7Mars och den har varit färdigbyggd i ca 3 veckor men står hos Volvo i Göteborg och väntar på något och min återförsäljare vet inte på vad helt sjukt!!
Blev lovad leverans 26maj men det blev uppskjutet när dem fattade att den blev kvar i Göteborg.
Bara vänta och se lovar att följa upp med information någon som har varit med om liknande eller??
av ewa
Jag har haft min sedan den 25 maj. Innan jag fick bilen levererad så sa leveransfolket i göteborg att alla bilar var blockade och stod i göteborg. När säljaren pratade med göteborg så skulle dom trycka fram min bil i och med att jag väntat så länge. Sen tog det bara 2 dagar sen var den hos säljaren.Det är en riktigt härlig bil. Är mycket nöjd.
av Jensan
Nu har min bil kommit till återförsäljaren ca 7 veckor stod den i göteborg.
Har inte fått något leveransdatum men det måste väl bli nästa vecka antar jag.. :D
av Jensan
fick min bil igår efter 18 Veckor.Det satt dem nya Zypherys 18" fälgarna på riktigt snygga i verkligheten!!
av Mauricef
My Xc60 was promised for week 30 I took delivery week 26.
Zephyrus 18" wheels are new for the 2011 model. So far I´am over the moon in how it runs.Many of the technical devices I have to admit I have not a clue how they work.I will work it out after all I have owned the super XC60 two days.

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]

Är det någon som har monterat nyare bak[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]