Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av deluir
Hej!

Kikar efter ny bil nu när leasingbilen ska pensioneras

Hittat en D4 V60 från 2014, automatare, med den, vad jag förstår, äldre 5 cylindriga motorn
Efter att ha läst en del på forumen blir man lite oroad över EGR filter / balansaxlar, var detta ett stort problem på denna motorn, eller var det mer den "nya" 4 cylindriga?

Tack på förhand!
deluir skrev: mån 30 maj 2022, 20:37 Hej!

Hittat en D4 V60 från 2014, automatare, med den, vad jag förstår, äldre 5 cylindriga motorn
Efter att ha läst en del på forumen blir man lite oroad över EGR filter / balansaxlar, var detta ett stort problem på denna motorn, eller var det mer den "nya" 4 cylindriga?

Tack på förhand!
5cyl dieseln är beprövad motorn. Den med balansaxlar gäller 4cyl VEA motorn.
UnleashFusion skrev: mån 30 maj 2022, 21:13
deluir skrev: mån 30 maj 2022, 20:37 Hej!

Tack på förhand!
5cyl dieseln är beprövad motorn. Den med balansaxlar gäller 4cyl VEA motorn.
Tack!
berrabus skrev:
StefanN skrev:Dom 5-cylindriga jobbar mer på kamremshaverier och sånt.
Gäller det även 2.0L som nämns i ämnesraden?
Är väl mest gamla D5or och 2,4D från 2010-11 ish? D3/D4 (2L femcyl) råkar visserligen ut för att multiremmen brister ibland men att den trasslar in sig i kamremmen verkar så vitt jag vet vara ovanligt på denna motor.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]