specos skrev: ↑tis 15 feb 2022, 18:56
Följdfråga: När jag inspekterade motorutrymmet i samband med att motorn började gå illa så tyckte jag att kylarvätskenivån var väldigt låg. Den stod på min vilket den inte brukar. Påtalade för verkstaden men de trodde inte det hade något samband och gjorde inget åt det. När jag var ute och körde och bromsade lite häftigt tändes varningslampa för låg kylarvätskenivå. Vid kontroll är nivån på miniminivån.
Kan det ha något samband med den defekta spridaren?
Var har kylarvätskan i så fall tagit vägen?
Åtgärd - annat än att fylla på med kylarvätska?
Om det nu vällde vit rök ur avgasröret när det hände och det fattas glykol skulle jag nog ana att du har något annat fel än en spridare, fel/förmycket soppa ger svart rök, kylarvätska i förbränningen ger tjock vit rök, vore jag dig skulle jag nog syna den där verkstadens beslut, men den gick alltså som vanligt och ingen efter reparationen?