Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dannesk
Lövet skrev:
Larslars skrev:så då när man tex ska ut på motorvägen och försöka få till 100kmh på påfarten ja då petar den upp till en 3000-3500 varv innan nästa växel
Fast bara om du gasar hårt ju. Jag har haft 3st sådana här automater, kan inte känna igen att detta är ett problem om man tar det lugnt. Det gör man ju alltid i början.
Jag kan inte heller se att det är ett problem. Detta är ju problemet med mätare i bilen som t.ex. varvräknaren som presenterar värden. Folk får för sig saker och tror det ena och det andra som t.ex att man maniskt måste ligga under ett visst varvtal.
av eqt
När min stått över natten och det är låga grader ute går automatlådan ganska exakt upp till 2000 varv på tvåan och strax över 2000 på treans växel när jag kryper iväg i ECO+. Aldrig upplevt det som något konstigt.
av Larslars
tja hårt o hårt, kanske 40-50% pedal. en måste ju upp till en 100 på påfarten innan man smyger sig ut på motorvägen.
kan ju inte komma ut där en 20-30 under de andra där ( det är en del som åker vid den tiden )

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

UPPDATERING När vi mäter cem-high/vit […]

VOC Service

Troligen back up batteri byte och en uppdatering a[…]