Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har fel på min stereo där ljudet avbryts varannan minut ungefär.

Det som dyker upp är antingen Navigation var god vänta eller söker efter telefon.

Felkoder som fanns innan är CEM-U019800 och PHM-U019900 och CEM-U019800 finns kvar medan PHM-U019900 har försvunnit.

Bilen har också haft On call service erfodras i något år men utan ljud problemet.

Jag har mätt och får i vågor volt mellan 4-9 till PHM enheten och batteriet på PHM var 3v tror jag,

Vad kan felet vara? VIDA får inte kontakt med PHM.

Har hört att uppdatering ska hjälpa men vill veta mer innan jag lämnar in den för uppdatering

V60 2012 D3
Kan kontaktrullen skapa problemen? Enligt kopplingsschema så finns det en koppling mellan kontaktrulle (förmodligen rattknappar) till ICM. På ICM kan volymrullen sluta fungera ( fungerar på rattknapparna). Jag har inte SWM på VIDA när jag felsöker vet inte varför men kanske därför jag inte ser koder till den?
Är denna bild till någon ledtråd?

Jag förstår att den inte får kontakt med PHM, IAM och AUD. Jag kopplade bort ICM utan att koppla bort batteriet, kan detta ha gjort att någon modul hamnat i problem med bilens system?
Bilagor
kom.png
kom.png (2.27 KiB) Visad 973 gånger

Hej Länge sen jag hade Volvo, är lite s[…]

. Två biltransportfartyg har redan brunnit,[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

HJÄLP MED EL-FEL Volvo v70n 2007 2.4 bensin […]

Men där är något med ekonomiplane[…]