Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sebbe
Har köpt mig en S60 2012 och när jag sitter och läser i appen car.info då står det att bilen är förbered för GPS, är det bara att kablarna är fördragna eller kan man åka in till Volvo och ladda in ett GPS-program . Jag hittar inga Nav-knappar eller dylikt i bilen.
av dannesk
Lita inte allt för mkt på den infon, ring till din lokala ÅF och uppge regnr så kommer dom kunna svara på vad som behöver göras. De behöver nog bl.a. uppdatera mjukvaran osv och det blir inte gratis om inte bilen redan har navigator, räkna med typ 7.000-15.000kr.
Användarvisningsbild
av leiwi
sebbe skrev:Har köpt mig en S60 2012 och när jag sitter och läser i appen car.info då står det att bilen är förbered för GPS, är det bara att kablarna är fördragna eller kan man åka in till Volvo och ladda in ett GPS-program . Jag hittar inga Nav-knappar eller dylikt i bilen.
har bilen VOC så har du GPS i din bil kan du montera Volvo Sensus Connected Touch Kartuppdatering som är ett bättre navigation är dom nya bilarna har och inte så dyrt
Användarvisningsbild
av Derank
Conected Touch säljs inte längre och det gick lös på en sisådär 13laxar om jag inte mins fel. Har aldrig sett en enda Volvo med det.
Användarvisningsbild
av Derank
av sebbe
Då hoppar vid det 😳 och kör med Garmin istället 👍
V60cc -20 halvljus funktionsfel

Internt glapp eller kabelbrott i strålkastar[…]

D5 (som i sammanhang om senaste 90-serien alltid &[…]

Hej Jag har en silverfärgad s90 från 20[…]

Hej. Jag behöver lite idéer om vad so[…]