Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hasse100
Ska hämta hem nyinköpet imorgon. Har lite funderingar. Bilen har 5400 mil. Ska alltså snart in på 6000 mila service. Vad kostar en sådan? Vad omfattar den? Skall man sedan vid 8000 mil byta olja i automat lådan? Vad kostar detta? Ni som äger/ har ägt en sådan här, är detta en bra bil?
av dannesk
Jag gjorde precis 6000-milaservicen på min my17 D4 AWD (hos Volvo ÅF Bilbolaget) som precis slagit över på 5000mil. Jag hade serviceavtal på 3år men kört lite mindre än väntat så jag ville att de skulle göra det ändå. Enskilt pris på denna service var ca5400kr enligt min spec och utöver vanlig service med olja, oljefilter, kupéfilter m.m. så byttes luftfiltret i motorn samt dieselfiltret samt nån extrakontroll har jag för mig. De tidigare "vanliga" servicerna utan speciella tillägg har kostat runt 3900kr.

Är normalt inte något milintervall på automatlådeoljebyte men en spolning och byte av oljan i lådan på runt 8000mil är en bra ide att göra så du håller den fräsch. Kostnaden variera beroende på var man gör det men tror jag läst belopp på mellan 4000-7000kr.
Senast redigerad av 2 dannesk, redigerad totalt 0 gång.
av klirre
Jag gjorde 6000-mila service på min V60 D3 -18 i somras, det gick på 7000:- hos Rejmes i Östergötland. Har också hört folk som betalt 5000:- för samma service fast hos annan Volvo ÅF. Det verkar vara värt att ringa runt och höra priser ifall du har mer än en ÅF i närområdet.
av dannesk
Hasse100 skrev:Körde hem bilen idag från Göteborg. Hamnade på 0.62 liter milen. Helt ok. Mycket trevlig bil..
Det framgår inte med det är väl en FWD antar jag?
Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni det blir för prisskillnad om man […]

Service Subaru XV

Jaha, har nu varit och hämtat Subarun på[…]

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]