- tis 17 nov 2020, 18:24
Är nog inte så ovanligt med båda om det är diesel, har 3 dieselvolvo i huset och alla har
Moderator: Moderatorer
Rådlös skrev:Dannesk: Du har en poäng här. Du skriver att om man har en bränslevärmare då behöver man kompletteringsladda. Det gör man ju då med en lös, flyttbar laddare, typ Ctech. (eller annat)Jag stödladdar min varje vecka iom att dieselvärmaren går ofta denna årstid så därför monterade jag CTEK-snabbkontakten som jag visade ovan, haft de på mina tre senaste bilar (de tidigare hade motorvärmare) och har valt att inte fastansluta laddare.
För om man har bränslevärmare så är det inte så vanligt att man elintag till en Calix eller DEFA-anläggning. Dom har ju annars färdiga "Pluginladdare" i sina system. Dom sitter fast monterade och får nätspänning genom elintaget i "grillen".
Jag har faktiskt haft både bränslevärmare och elmotorvärmare i en Volvo 245 -92, men det är en speciell historia.
dannesk skrev: ↑fre 06 nov 2020, 09:27 Jag har monterat snabbkontakt för CTEK enl. nedan bilder på mina bilar.Ja där kan man gå ut med kablaget från lådan. Kollade bara lite snabbt utan att plocka loss locken.
IMG_6675.jpg
jordpunkt.jpg
De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]
Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]