Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gizzmokula
dannesk skrev:
Coalan skrev:Blir att testa Bosch då minsann...

Hamnade på Trodo och klickade hem ett par för ungefär samma pris. Tack för tipset, kanske behöver något annat :)
Jag köpte också Bosch på Trodo när jag ändå köpte bromsklossar till min bil, perfekt att ha hemma ifall man behöver byta ut originalen i vinter. Snabbare leverans och billigare frakt än när jag beställt på Autodoc.
Ett tips angående Autodoc, lägg varorna i köpkorgen och nästa dag får du ett erbjudande på gratis frakt. Det fick iallafall jag. Så jag betalde 253kr totalt med frakt.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

av dannesk
gizzmokula skrev:Ett tips angående Autodoc, lägg varorna i köpkorgen och nästa dag får du ett erbjudande på gratis frakt. Det fick iallafall jag. Så jag betalde 253kr totalt med frakt.
Bra tips, ska prova nästa gång jag behöver handla något :-D
av III
Min erfarenhet. Volvos, rätt ok. Bosch rätt ok. Att jag skriver rätt ok är att jag tycker livslängden borde kunna varit längre. Biltemas flatblade, riktigt usla. Till och med så usla att jag lämnade tillbaks dem efter första regnet.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Intressant, till en V50 och en V60 har jag kört wipers egna och de har hållt bra i ca 18 månader i alla fall innan bilen sålts. En gång gick en sönder lite efter några månader och de skickade en ny som levererades inom 48h. Nu har jag ett par wipers till nuvarande bil att hämta ut, hoppas de håller bra. Kan tänka mig att testa aerotwin med nu när jag läst här med
av dannesk
Micce1980 skrev:Intressant, till en V50 och en V60 har jag kört wipers egna och de har hållt bra i ca 18 månader i alla fall innan bilen sålts. En gång gick en sönder lite efter några månader och de skickade en ny som levererades inom 48h. Nu har jag ett par wipers till nuvarande bil att hämta ut, hoppas de håller bra. Kan tänka mig att testa aerotwin med nu när jag läst här med
Om du varit nöjd med Wipers blir du väl ännu nöjdare med Bosch Aerotwin och kostnaden är ju typ samma. Volvo original och Bosch tycker jag är dom bästa jag provat, 3-4års hållbarhet för mig på båda tycker jag är över förväntan.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Har kört med original, wipers, swf, valeo, bosch och champion.
Champion var sämst, väldigt hoppiga.
Valeo och volvo verkar vara samma, helt 100% identiska. Hårda, gillar inte kyla.
Swf är okej, men slits rätt fort.

Bosch, inget negativt. Lite klumpigare fäste än volvo/valeo. Klarar kyla bäst.
av dannesk
TommyP86 skrev:Valeo och volvo verkar vara samma, helt 100% identiska. Hårda, gillar inte kyla.
Bosch, inget negativt. Lite klumpigare fäste än volvo/valeo. Klarar kyla bäst.
Ja, Volvos ska vara Valeo och nu när du säger det så kan jag nog instämma med att de är lite hårdare än Bosch när det blir riktigt kallt men marginellt.
Alla Bosch Aerotwin jag kört med har haft samma fäste som Volvo/Valeo (jämförde mina nya i helgen) och det finns två olika modeller, en med original klickfäste och en lite större universal.
Senast redigerad av 1 dannesk, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Ja precis, det finns ett multiclip som är högre, men även de på a088s skiljer lite. Vet att jag tog en bild på skillnaden första gången jag satte på bosch, men den kommer jag inte leta upp utan bra kontant ersättning

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temp[…]

Hydroscand svarade faktiskt och de har slangar s&a[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har inte riktigt gjort nånting åt […]