Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jimmie83
Någon som varit med om samma fenomen och vet vad som kan vara fel innan jag lämnar in bilen och betalar dyra pengar för en felsökning :-D

När jag låser bilen utifrån indikerar inte blinkersen att bilen låses varken med keyless, fjärren eller VOC!
Självklart är det kryssat i menyn att göra det.

Låser jag däremot upp så blinkar blinkersen 2ggr som den ska.

Låser jag bilen med fjärren och håller inne den som att fönsterna också skall stänga sig, rycker på "i" på Pcc sen därefter trycker på lås igen så blinkar den som att den låser sig!

Jag har även autolås på bilen och när jag börjar köra låses bilen men den oranga lampan i knappen framför elhissarna börjar inte lysa som den tidigare gjort när bilen låser sig, inte heller om jag låser manuellt på den knappen börjar den lysa men dörrarna låser sig!

På varje handtag inkl bagage fungerar keyless både att öppna och låsa bilen med men ingen bekräftelse via blinkersen när jag låser.
VOC säger bilen är låst PCC också och den röda lampan som indikerar att larmet är på blinkar.
Ingen indikering när jag låser via VOC heller.

Tror jag har testat allt utom felsökning på verkstad nu och om det skulle vara det berömda huvlåset som spökar borde den väl bilen indikera att huven vart öppen?

Bilen vart på service den 2/10 och vet inte om problemet kom efter uppdateringen dom gör men jag upptäckte det först igår när jag låste bilen och det vart mörkt ute :-(

Fler som råkat ut för samma problem eller har ideer
Användarvisningsbild
av Jallemet
Jag har ju en gammal V70 (-04) och där får jag ibland öppna och smälla igen alla dörrar och skuff för att jag ska få kvittens av blinkers när jag låser bilen, när den dummar sig så brukar det även stå "larmsystem service erfordras".

När jag låser upp blinkar det alltid.

av klirre
Har du kollat i menyn ifall "indikeringsljus låsning" är på? FInns under my car -> inställningar -> fordonsinställningar -> låsinställningar för dörrar. I samma meny kan du slå på ljudsignal också, kan va värt att testa ifall det hjälper.

Kan ju va så att inställningen ändrats vid mjukvaruuppdatering när bilen servades.

EDIT: läste dåligt, du har redan kollat att det är på i menyn. Funkar det att slå på ljudsignalen?
installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]

Nej, en sådan överföring är o[…]

Svart rök

Hej köpte mig en v70 d5 2004 . Den ryker kraf[…]

Tråkigt att se, Slangarna och tryckventi[…]