- mån 12 okt 2020, 20:50
#1406898
Tjena!
Har köpt min första diesel någonsin, en V60 D2 från 2014 (manuell).
Bilen har gått ca 12.800mil så snart dags för kamrem men de är ju inga konstigheter på denna motorn med enkel kamaxel?
Hört att dessa har problem med svänghjul mellan 10.000-15.000 mil?
Detta är väl den nyare motorn så de är inget byte av partikelfilter?
Är de något annars att tänka på med dessa bilar eller denna motorn?
Har dieselvärmare men inte fjärrstyrd, går det att få på något sätt?
Har även sett att det varit en del återkallelser på dessa? Hur vet jag om allt är åtgärdat på min? Ringer volvo/bilia? Och hur många återkallelser är det? Har hittat tre än, något om en plastbit som smälter i insuget, bälte och något med kylsystemet
Har köpt min första diesel någonsin, en V60 D2 från 2014 (manuell).
Bilen har gått ca 12.800mil så snart dags för kamrem men de är ju inga konstigheter på denna motorn med enkel kamaxel?
Hört att dessa har problem med svänghjul mellan 10.000-15.000 mil?
Detta är väl den nyare motorn så de är inget byte av partikelfilter?
Är de något annars att tänka på med dessa bilar eller denna motorn?
Har dieselvärmare men inte fjärrstyrd, går det att få på något sätt?
Har även sett att det varit en del återkallelser på dessa? Hur vet jag om allt är åtgärdat på min? Ringer volvo/bilia? Och hur många återkallelser är det? Har hittat tre än, något om en plastbit som smälter i insuget, bälte och något med kylsystemet
Senast redigerad av 1 asjohem, redigerad totalt 0 gånger.
Volvo V60 D2 2014