Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikaelgbg
Hej!

Jag går i tankarna att köpa en begagnad V60 D6 plug-in hybrid, budget ca 250.000.
Motormässigt känns D6 betydligt piggare än D5, men skiljer dom sig åt på andra sätt?

Har förstått att V60-modellen förändrades från och med 2018. Har ni några tips på vad jag ska tänka på? Skedde det stora förändringar på den nya modellen eller var det mest kosmetiskt?
Förslag på hur jag ska tänka kring utrustningspaket/tillval. Momentum känns som absolut minimum (blåtand måste jag ha). Summun verkar trevligt med läderklädsel. Volvo on call känns nästan nödvändigt också.

Vilka är vanliga fel som jag behöver hålla utkik efter på begagnatmarkanden och har ni några andra tips?
Tack på förhand!

Mvh
Mikael
Användarvisningsbild
av tompathepilot
Effektmässigt kan det ju kvitta på en bil som ändå man försöker åka snålt med och på så mycket el det går. Viktigast tycker jag är teknikpaket i bilen med adaptiva strålkastare , kurvljus, skyltavläsning, adaptiv farthållare och cue assist osv. Vi har en D6, en mycket bekväm, skön och bra bil men vill man ha en snabb bil så ska man nog titta på nåt annat. hyffsat rask upp till hundra men sen rätt seg. Nu ska jag väl erkänna att jag aldrig hade köpt en diesel om inte det var för just kombon med el. Det är ju knappast nån skönsång i motorn men den hörs sällan, även med uttömt batteri så åker man ju på el i korsningar osv. Kanske lät negativt, en fantastisk bil på många sätt och vill jag ha skönsång så har vår 335i rak sexa och enorm bränsletörst :)
Vi är grymt nöjda med vår D6!
Problem med värmen på 740

På dessa bilar utan AC är där en v[…]

Värmepaket 940

Rengjorde mattorna i bilen upptäcker det &aum[…]

Avlagringarna är väl sot och olja. M&aum[…]

installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]