- mån 27 jan 2014, 15:13
Hej
Jag har samma problem med min XC60, hade den på bas-service förra veckan, tankade den i fredag på Bilia i Nacka pumpen lät väldigt ansträngd när jag tankade och dessutom så lät det som om den stannade flera gånger. I helgen fick jag problem med att den inte ville starta efter det att jag hade kört den i ca 20min försökte flera gånger innan batteriet började bli slött, gav upp och ringde en polare för att få hjälp med startkablar under tiden jag väntade på honom så testade jag att start bilen igen efter ca. 10 min då startade den. Åkte iväg och hämtade dottern stängde självklart av bilen kom tillbaka efter 5 min bilen gick inte att starta igen, försökte flera gånger men inte väntade då i ca 7-10 min och det gick att starta eländet igen. I morse var det inga problem att starta bilen när jag försökte åkte till färjan stängde av bilen då jag missade färjan (tur i oturen) skulle starta bilen då det var dags att köra på men icke den startade inte. 10 min senare får jag igång bilen kör hem kollar hur mycket den laddar ca. 14.8 volt stänger av för att testa om den startar efter 5 min men inte. Nu står den på verkstaden då det inte gick att få liv i den igen. Vid alla försöka att starta där den inte har startat så har startmotorn snurrat, jag har ingen trimbox.
/
Markus
XC60 2.4D automat