Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BergenV60
Hej,

Har en V60 T3, 2013 som igår plötsligt larmade utan anledning, jag stod i garaget och bilen utanför när den började larma.
Låste upp och öppnade en dörr för att den inte skulle låsa/larma automatiskt.
Efter en stund så låste jag bilen, varpå den börjar larma direkt efter ca 2-3 sekunder.
Larmade av och på ett par ggr, så gick det bra, larmfritt hela natten.
Efter en körtur i dag så går det inte att låsa/larma utan att den börjar tjuta efter 2-3 sekunder.

Någon som har varit med om liknande?
Idéer?

Mvh Thomas
Användarvisningsbild
av fjohan82
Larmar den om du reducerar larmnivån?

Reducerad larmnivå innebär att rörelse- och lutningssensorerna tillfälligt kan stängas av.

För att undvika oavsiktlig aktivering av larmet – om t.ex. en hund lämnas i låst bil eller vid färd med biltåg eller bilfärja – stäng tillfälligt av Rörelse- och lutningssensorer.

Tillvägagångssättet är detsamma som vid tillfällig urkoppling av Blockerat låsläge.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Om du öppnar och stänger alla dörrar, bakluckan och motorhuven samt kör alla rutor ner och upp?
av erkspeed
På min v60 var det huvbrytaren som falsklarmade när det var fuktigt/blött ute. Den gapade även ett par ggr att huven är öppen!! Under färd.. Trots väl stängs huv :-o
Jag byglade kablarna till den och sen dess har det hållt tyst :-D :ninja:

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]

Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]