Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
Airtex, Graf, Metelli, Optimal, Meyle, SKF, Febi, Aisin, GK, Hepu, Lpr, Dolz, Triscan, Ashika, Japanparts, Swag, Thermotec, Sealey, Ina, Sasic, Vaico.
https://www.autodoc.se/reservdelar/vatt ... /100369-d4

Vilken tillverkare gör vattenpumpar som minst motsvarar originalkvalitet (VEA D4)?
Användarvisningsbild
av Cotag
Jo den håller antagligen. Samtidigt kan man ju misstänka att de billigare tillverkarna sätter i lågprislager/tätningar och får en lägre livstid.

Antagligen är väl någon av namnen ovan pumpleverantör till Volvo, någon som känner till vilken?

Meyle har två pumpar till min motor, det som man ser skiljer är beteckningen HD (Heavy Duty?) och två hundra pix.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag har tagit ur många pumpar märkta med både ford och volvo tillverkade av INA. Brukar köpa INA, Gates, Vaico eller möjligen SKF.
Har köpt några billiga pumpar också, men det känns nästan onödigt, då kunde lika gärna original-pumpen suttit kvar. Man gör ju bytet för att vara säker, och det blir man inte av att leta billigaste delarna.
Mitt tips: INA.
Användarvisningsbild
av Cotag
Blev Gates. Deras kamremssats, inkl pump, blev till slut "i lager" på Autodoc.

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]

Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]