- mån 25 feb 2019, 19:56
hej
Nyligen blivit med Volvo
Köpte en V60 D4 A Polestar i somras.
"saknar" lite utrustning och undrar om det går att eftermontera.
1 Parkeringskamera bak.
Har listat ut att det jag behöver är en monteringsats med lite sladdar o sånt samt en kamera. Inte förberedd för kamera enl carcfg.
Kameran går ju att hitta på bildelsbasen samt även handtaget den sitter i. Ser att det finns en utstansning i handtaget på min bil, går det då att "bara" fräsa ut för kameran för att slippa köpa onödiga saker?
2 Elmanövrerad förarstol med minne
ja går det att montera elstol med minne utan att byta hela kabelmattan ?
Tycker att kontakten under stolen ser rätt fullmatad ut, kan det vara fördraget?
3 Minne till elspeglarna
Är det "bara" att montera backspeglar med minne eller behövs det något mer?
Såsom kabelmatta till dörren tex.
4
Summan av 2 och 3 blir väl då att nyckeln kommer ihåg sista användare, smidigt då vi är en längre o en kortare som kör
Tacksam för tips om ev mjukvara som kan behövas och om det behövs ändra i carconfig tex
Nyligen blivit med Volvo

Köpte en V60 D4 A Polestar i somras.
"saknar" lite utrustning och undrar om det går att eftermontera.
1 Parkeringskamera bak.
Har listat ut att det jag behöver är en monteringsats med lite sladdar o sånt samt en kamera. Inte förberedd för kamera enl carcfg.
Kameran går ju att hitta på bildelsbasen samt även handtaget den sitter i. Ser att det finns en utstansning i handtaget på min bil, går det då att "bara" fräsa ut för kameran för att slippa köpa onödiga saker?
2 Elmanövrerad förarstol med minne
ja går det att montera elstol med minne utan att byta hela kabelmattan ?
Tycker att kontakten under stolen ser rätt fullmatad ut, kan det vara fördraget?
3 Minne till elspeglarna
Är det "bara" att montera backspeglar med minne eller behövs det något mer?
Såsom kabelmatta till dörren tex.
4
Summan av 2 och 3 blir väl då att nyckeln kommer ihåg sista användare, smidigt då vi är en längre o en kortare som kör
Tacksam för tips om ev mjukvara som kan behövas och om det behövs ändra i carconfig tex
V60-15 D4 Aut Polestar