Här kan du länka till intressanta filmer och bilder . Du kan även ladda upp bilder via Forumbilder.se

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av niborZ
Gjorde lite tester med bildens AWD igår. Kameran fick följa med så det resulterade i en liten film snutt.
Problemet är att antisladdsystemet inte kan stängas av, vilket är lite synd. Sen funderar jag på att göra något skydd till spoilern som går att ta av och på. Då det packas snö in mot kylaren när man kör på oplogade vägar. Det jag vill testa vidare är hur mycket snödjup den klarar av.

av llesrof
På min XC70 -06 får det utmärkt att få antisladdsystemet att ge upp. Gasar man på lite och svänger och har sig så hänger det inte med. Jag kan göra så kallade "donuts" med min. Det var kul att se att det finns mer folk som utnyttjar AWD:ns fördelar och tar sig fram där andra inte ens skulle fundera på att köra. För några veckor sedan stod det två bilar och blockerade utanför garagelängan där jag bor. Den ena bilen startade inte men jag fattar fortfarande inte att de var tvugna att ställa den andra mitt ivägen för att ge start hjälp. Skit samma, det var till att forcera snövallen vid parkeringarna på motstående sida om garagelängan, köra på gångbanan med ena hjulparet och i snön med det andra och sedan köra igenom snövallen igen och ut på gatan.

När jag är ute i snön, eller det räcker med snörök på vägen för den delen. så får jag in det i fälgarna där det sedan fryser fast och ge obalans. Jag brukar få skrapa loss det med en isskrapa. Har du samma problem?
Användarvisningsbild
av niborZ
@ llesrof
Ja, det är skönt att kunna ta en "alternativ väg" om så behövs! :D
Snö i fälgarna blir det ju när man kör lite så här. Jag brukar ta för vana att borsta bort det mesta av snön när jag kommer hem men jag har aldrig känt av någon obalans. Av snörök på vägen har jag inte fått några problem med snö i fälgarna eller liknande som gett obalans.
Däremot snö som packas in i nedre delen av kylaren kan jag tycka känns olustigt, men ska försöka göra någon lösning på det.
av llesrof
Hm... snön i mina fälgar kanske kom av att jag kört lite kreativt. Eller så kanske fälgdesignen påverkar? Jag har väldigt öppna fälgar. Senast jag tvättade bilen hade jag lite is längst ned vid kylaren. Kanske också hänger ihop med kreativa vägval det också..? Jag får testa att hålla mig på vägen ett tag och se vad som händer. Just nu har jag snö i fälgarna efter en liten avstickare in i en snödriva. Bara för att det går :D
Oljeläckage s60 2,5t 2005

Kollat vevhusventilationen? Blir den igensatt s&ar[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2[…]

3G släcks

Ja, fick den med idag. Blir bra till servicen som […]

V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den X[…]