Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kontrollbehov
Av årsmodell 2009. Är ni nöjd med denna bil? Är ljudet i stereon High Perfomance bra? hur vet man om det finns Premium Sound i en bil? Syns det utvändigt eller är det bara insidan som skiljer?

Hur är utrustningsnivån som lägst? Har många funderingar. Verkar dock vara en bra motor, den där T6.
Ja det spelar väl egentligen ingen större roll. Båda verkar fina men jag har funnit ett objekt av T6 som verkar intressant. Hade även kunnat tänka mig 3.2. Inte så kräsen vad gäller motoreffekt.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Kontrollbehov skrev:Ja det spelar väl egentligen ingen större roll. Båda verkar fina men jag har funnit ett objekt av T6 som verkar intressant. Hade även kunnat tänka mig 3.2. Inte så kräsen vad gäller motoreffekt.
Så det e AWDn du är ute efter??? I så fall får du ju mest för pengarna med en 3.2a
Awd är viktigt. Får jag en bra v8 till ett bra pris är det ju kul. Får jag en fin t6 är det kul. Får jag en fin 3.2 till bra pris är ju det kul. Objekten och helheten avgör.

Nå, har ni några erfarenheter?

Vill även poängtera att det inte skiljer så himla många tusenlappar i pris mellan varken 3.2 t6 eller v8. Så det är helheten som avgör. Just nu handlar det om T6 så låt oss stanna där. Om det är egenskaper som är gemensam med fler motorkombinationer får ni gärna skriva om det. Svårt att hitta något skrivet om T6 eller S80 övht tycker jag.
Kontrollbehov skrev:Awd är viktigt. Får jag en bra v8 till ett bra pris är det ju kul. Får jag en fin t6 är det kul. Får jag en fin 3.2 till bra pris är ju det kul. Objekten och helheten avgör.

Nå, har ni några erfarenheter?

Vill även poängtera att det inte skiljer så himla många tusenlappar i pris mellan varken 3.2 t6 eller v8. Så det är helheten som avgör. Just nu handlar det om T6 så låt oss stanna där. Om det är egenskaper som är gemensam med fler motorkombinationer får ni gärna skriva om det. Svårt att hitta något skrivet om T6 eller S80 övht tycker jag.
Är du ute efter "mest bil" för pengarna och begagnat? Ja där V8:an att rekommendera. Jag har haft 2 stycken V8:or, en 07´och en ´10:a. V8:an är mustig och härlig på alla sätt. Dessutot kostar den ny ca 100 000 kronor mer i grundutförande än S80 T6, så där kan du göra ett klipp.

T6:an som jag har kört ca 150 mil med är jag jättenöjd med, absolut. Men hade jag kunnat skulle jag köpt en ny V8:a igen, men det går tyvärr inte längre. Dessutom är nya 304 hk otroligt snål i förhållande till effekten. Det skiljer ca 2-3 dl jämfört med V8:an. Men som sagt om jag skulle gå på "jag vill ha", ja då vart det V8:an alla dagar i veckan.
Ja det verkar vara en fin bil. Men vad jag menar är att mest för pengarna kan även vara en 3.2 om den är i bra skick, gått lite och bra prisatt. Det kan även vara en v8 då. Motorn är inte det viktigaste då jag tror att en 3.2 räcker mycket fint, även om det är kul med större motorer :-)

Men just T6 har jag hittat ett objekt som verkar fint utav.. Därav frågeställningen!
I kombilandet Sverige säljs det nog inte så mycket S80, särskilt inte med törstiga bensinmotorer då det är diesel som är på modet nu. Nu har ju inte jag S80 men i vilket fall som helst så är ju T6 en kanonmotor i V60:n, den lär inte funka sämre i en S80. Tror att jag valt T6 framför V8 (ej provkört) då jag gillar vridet och effekt kurvan i turbomotorer tillsammans med den lena gången hos en rak 6:a.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det står ju när du startar stereon vilken ljudystemversion du har. Cd växlade tror ja är extra även på premim i s80, inget man skall ta för give med andra ord.

/Marti

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]