Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av OptimusPrime
Hej, finns det någon här på forumet som har erfarenhet av de nya LED-extraljusramperna? Exempelvis Vision X Reflex Bar (http://www.visionxusa.com/LED-Reflex_Li ... ba44ef74c6). Finns även ett märke som heter Rigid Industries (http://www.rigidindustries.com).

Tror ni de är bättre än vanliga Hella FF-50 (som inte ger så mycket ljus enligt testerna)? LED drar i allafall mindre ström...
av perhall
Jag tror att de lyser ungefär som Xenon, men är dyrare och drar mindre ström. Min entydiga erfarenhet från bilar med LED-strålkastare är att de lyser ungefär som bra xenonljus./PH
Användarvisningsbild
av Bjørn
Dette kan være løsningen for å montere ekstralys på biler med adaptiv cruisecontrol.
Kan jo montere en slik under skiltet eventuelt inni nedre grillen.
Användarvisningsbild
av Bjørn
Bild
Dette ser da bra ut! Når det i tillegg er over 17000 lumen fra en slik så skulle det vel være i klasse med tradisjonelle xenonlamper.
Lurer på å bestille en slik fra visionx.
Användarvisningsbild
av OptimusPrime
Jag blev avrådd av min mekaniker att montera en ramp eftersom jag redan har två 175mm extraljus i fronten. Motor-kylningen kan försämras. Tydligen funkar luftintaget under reg-plåten som den huvudsakliga kyl-kanalen. Så jag tror jag lägger ner det.
Användarvisningsbild
av Bjørn
Ja, da har jeg bestilt led bar fra vision x. Tenker å sette den i grillen under skiltet. Hvis kjøling blir et problem så skifter jeg den øvre grillen til en vanlig D5 grill, dvs helt åpen grill.
Er spent å se hvordan dette blir sammenlignet med tradisjonelle xenon 1000 metere.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
OptimusPrime skrev:Jag blev avrådd av min mekaniker att montera en ramp eftersom jag redan har två 175mm extraljus i fronten. Motor-kylningen kan försämras. Tydligen funkar luftintaget under reg-plåten som den huvudsakliga kyl-kanalen. Så jag tror jag lägger ner det.
En tanke bara.

Kylningen är väl dimmentionerad för att klara att dra en maxlastad släpkärra uppför brantaste backen i death valley när det är +58 grader i skuggan. Biltillverkaren gör väl köldtest i Kiruna och värmetest i någon Öken. Så vissa marginaler borde ju finnas även om flödet försämras helt säker som du säger.
Användarvisningsbild
av Bjørn
poseidon skrev:Hur är den skyddad från stenskott?
tror de skal være solide nok.
Användarvisningsbild
av Bjørn
VolvoB20 skrev:
OptimusPrime skrev:Jag blev avrådd av min mekaniker att montera en ramp eftersom jag redan har två 175mm extraljus i fronten. Motor-kylningen kan försämras. Tydligen funkar luftintaget under reg-plåten som den huvudsakliga kyl-kanalen. Så jag tror jag lägger ner det.
En tanke bara.

Kylningen är väl dimmentionerad för att klara att dra en maxlastad släpkärra uppför brantaste backen i death valley när det är +58 grader i skuggan. Biltillverkaren gör väl köldtest i Kiruna och värmetest i någon Öken. Så vissa marginaler borde ju finnas även om flödet försämras helt säker som du säger.
Håper det er litt margin ja.
Varvtalsmätare Volvo 240 -88

Nu är problemet löst. Varvräknaren […]

Volvo 240 klocka

Nu är problemet löst. Det som händ[…]

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jp[…]

Hade en Golf 3 en gång i tiden och den gick […]