- fre 19 aug 2011, 19:22
Hej!
Jag har idag provkört en V70 2,5FT -09 momentum och blev totalt kär i den.
Den har gått 13500 mil och har en ägare och är fullt servad på Volvo i skånetrakterna.
Bilfirman (ej volvo) ska ha 169 000 riksdaler för den. Bra/Dåligt?
Det jag undrar är vad man bör kolla extra noga på innan man köper den?
Märke inget onormalt när jag testkörde den. Inga skrammelljud eller liknande i varken svängar eller på raksträckor.
Det jag lade märke till var att bilen är sexväxlad där växligen och kopplingen är lite trögare än jag är van vid.
Körde en V70 2,0F -09 samma dag och det var inte samma motstånd på växlingen och kopplingen i den. Är detta normalt?
Utrustning:
*Backsensor
*Klimatanläggning
*Airbag förare & avst.bar passagerare
*Antisladdsystem
*CD-stereo
*BT
*Dragkrok
*Elhissar fram och bak
*Elspeglar
*Farthållare
*Färddator
*Larm
*LM-fälgar
*Motorvärmare + kupéuttag.
*Multifunktionsratt
*Rails
*Regnsensor
*Delskinn
*Stolvärme fram och bak
*Vinterhjul
*Xenonstrålkastare
Det stod mellan dessa två bilar om det nu blir ett bilköp, men jag kunde inte testköra klart 2,0F då det blev något elfel på den så jag fick avbryta testet. Jävla tur det, så man inte hunnit köpa den :shock:
Jag har idag provkört en V70 2,5FT -09 momentum och blev totalt kär i den.
Den har gått 13500 mil och har en ägare och är fullt servad på Volvo i skånetrakterna.
Bilfirman (ej volvo) ska ha 169 000 riksdaler för den. Bra/Dåligt?
Det jag undrar är vad man bör kolla extra noga på innan man köper den?
Märke inget onormalt när jag testkörde den. Inga skrammelljud eller liknande i varken svängar eller på raksträckor.
Det jag lade märke till var att bilen är sexväxlad där växligen och kopplingen är lite trögare än jag är van vid.
Körde en V70 2,0F -09 samma dag och det var inte samma motstånd på växlingen och kopplingen i den. Är detta normalt?
Utrustning:
*Backsensor
*Klimatanläggning
*Airbag förare & avst.bar passagerare
*Antisladdsystem
*CD-stereo
*BT
*Dragkrok
*Elhissar fram och bak
*Elspeglar
*Farthållare
*Färddator
*Larm
*LM-fälgar
*Motorvärmare + kupéuttag.
*Multifunktionsratt
*Rails
*Regnsensor
*Delskinn
*Stolvärme fram och bak
*Vinterhjul
*Xenonstrålkastare
Det stod mellan dessa två bilar om det nu blir ett bilköp, men jag kunde inte testköra klart 2,0F då det blev något elfel på den så jag fick avbryta testet. Jävla tur det, så man inte hunnit köpa den :shock:
Senast redigerad av 1 Jimpen89, redigerad totalt 0 gånger.
Volvo V70II 2.5FT Momentum MY09