Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pm922
Nu har jag kört första tanken med Etanol i min 2,5FT aut, snittförbrukning 1,18, 60 procent 70-80-90 och resten i stan.
Känns helt ok förutom doften när man kallstartat, luktar som desinfektionsmedlet vi använder på jobbet. Hmm kanske kan köra på det :lol:
1,18 är bra jobbat. Inte kommit under 1,4 hittills efter 6-7 tankningar. Förvisso har det varit rätt kallt i vinter, och det drar väl upp spritkonsumtionen...
av pm922
Man är ju en riktig "ECO-driver" , har ett diplom någonstans till och med. Verkar sörpla i sig en del under kallastart så därför har etanolen fått vara i vinter, men nu är det vår. Sommarpuckar på = sprit i tanken. Ska mäta mot bensin i sommar sen när det blir varmare. Har ingen riktigt bra mätning på bensin, mest gått i stan i vinter.
Desinfektionsmedlet du har på jobbet är troligen etanol och visst kan du tanka med det. Blir lite dyrt bara :wink: 0.97 l/mil på senaste tanken och det är jag riktigt nöjd över. För förbrukningen, som du påpekar, ökar markant när det är kallt ute.

Räknat ut att bilden under semestern har rul[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]