- tor 25 mar 2010, 22:14
Etter kun 2 uker og 100 mil i min nye XC70 2,4 D SUMMUM geartronic, har jeg allerede logget åtte feil:
• Autolukking av vindu venstre fordør (glasset går tregt og heisen stopper midtveis)
• Speil går ikke tilbake til utgangspunkt venstre side ved inn-/utklapp (sporadisk)
• Knirk i metalldeksel på rattet
• Radioen får mikroinnhopp av andre kanaler (varer i et tiendedels sekund)
• Vibrasjon/ressonnans i drivverk ved rpm 1300-1500 og 1800-2000 ved akselerasjon/belastning
• USB-kontakt er defekt (brukket del)
• Minnefunksjonen for førersetet nullstilles i posisjon tre
• Regnsensoren er usystematisk. Av og til svært hyppig, andre ganger svært sjelden
Det jeg er mest bekymret for er ulydene i drivverket. I følge to forskjellige Bilia-verkted i Oslo har flere med MY10 klaget på samme ulyder. Er dette en svakhet på MY10? Andre som har opplevd tilsvarende?
• Autolukking av vindu venstre fordør (glasset går tregt og heisen stopper midtveis)
• Speil går ikke tilbake til utgangspunkt venstre side ved inn-/utklapp (sporadisk)
• Knirk i metalldeksel på rattet
• Radioen får mikroinnhopp av andre kanaler (varer i et tiendedels sekund)
• Vibrasjon/ressonnans i drivverk ved rpm 1300-1500 og 1800-2000 ved akselerasjon/belastning
• USB-kontakt er defekt (brukket del)
• Minnefunksjonen for førersetet nullstilles i posisjon tre
• Regnsensoren er usystematisk. Av og til svært hyppig, andre ganger svært sjelden
Det jeg er mest bekymret for er ulydene i drivverket. I følge to forskjellige Bilia-verkted i Oslo har flere med MY10 klaget på samme ulyder. Er dette en svakhet på MY10? Andre som har opplevd tilsvarende?