Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jodu, försök att övertyga VP om att lådan växlar kasst. Helt klart den sämsta automaten jag har haft, ständiga upp/ned med ryck, speciellt 2 -3.
JK24T skrev:Jodu, försök att övertyga VP om att lådan växlar kasst. Helt klart den sämsta automaten jag har haft, ständiga upp/ned med ryck, speciellt 2 -3.
Gäller det även V50??

Min låda växlar inte riktigt rätt tycker jag heller. Ligger kvar länge på höga varv utan att växla upp.
V50 har väl den "gamla" 5-växlade GT lådan, samma som i S60... dvs den bästa hittils. Den "nya" dvs samma som har legat i S60/V70 R är 6-växlad.... den återfinns också i Citroen mfl.
Automat på en D5;a borde ju vara kalas.

Mi bil åker in på måndag med samma klagomål på automaten bl.a som tidigare.
Jag kan tyckas vara gnällig men med Volvos pris och faktum är att hälften så dyra bilar växlar mycket mjukare och lugnare.
Jag har nu klagat i ett och ett halvt år... jag har väl drabbats av "Egenskaps" felen då.
Senast redigerad av 1 JK24T, redigerad totalt 0 gånger.
ocean24Daut09 skrev:Finns det någon insatt från Volvo som har några synpunkter om detta?
Har frågat men min kritik mot lådan är som att svära i kyrkan :-O)
Va? gillar du inte automaten JK24T? Det hade jag ingen aning om! :wink:

Tycker ni inte att den växlar på så är det bara att ligga på. I JK24T:s fall är det ju återköp som gäller. Inget du provat?

Själva automatlådan kan inte vara dålig, eftersom den växlar helt underbart i S80in jag kör (V8 awd).
XC90_Executive skrev:Va? gillar du inte automaten JK24T? Det hade jag ingen aning om! :wink:

Tycker ni inte att den växlar på så är det bara att ligga på. I JK24T:s fall är det ju återköp som gäller. Inget du provat?

Själva automatlådan kan inte vara dålig, eftersom den växlar helt underbart i S80in jag kör (V8 awd).
Nahhh... tror inte Volvo är intreserade av återköp efter 1,5 år :D
Åker in på måndag, olja pissar ut igen... om samma läckage som tidigare så blir det ny motor... kul..
JK24T skrev:Nahhh... tror inte Volvo är intreserade av återköp efter 1,5 år :D
Åker in på måndag, olja pissar ut igen... om samma läckage som tidigare så blir det ny motor... kul..
Klart att det går även efter 1,5 år! In med din och ta en bil som står på Volvobil istället.
Jo det klart om jag vill ha samma skrot igen, hade nog tänkt mig något helt annat isåfall :oops:
Får se vad som händer, garantin går ut i April -09 och då ska den vara bytt, jag har liksom förlorat förtroendet för bilen.
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]