Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nickel
Efter många sömnlösa nätter och samtal med en säljare som varken hade koll på leveransdatum eller vilka tillbehör som kunde levereras så blev det till slut att vi avbeställde vår XC60 D5 Summum. Istället blev det efter snabba ryck klart med ny bil.

Volvo S80 T6 AWD -08
100 mil
Magic Blue och ljus läderklädsel

Automat
Summum
RTI
Premium Sound med ipodanslutning och bakre hörlursuttag
Adaptiv farthållare
FOUR-C
BLIS
Keyless
Elstol passagerare
Taklucka
Inbyggd telefon
BLIS
Aktiva bi-xenon
och mycket mer

Listpris: 535 000 kr

Köpte den netto för 320 000 kr.

Vad tror ni om den affären? Mycket bil för pengarna?

Bilen är helt i nyskick, och har bara rullat 100 mil innanför grindarna på volvo i stort sätt :wink:

Bilder kommer nog senare..
nickel skrev:Efter många sömnlösa nätter och samtal med en säljare som varken hade koll på leveransdatum eller vilka tillbehör som kunde levereras så blev det till slut att vi avbeställde vår XC60 D5 Summum. Istället blev det efter snabba ryck klart med ny bil.

Volvo S80 T6 AWD -08
100 mil
Magic Blue och ljus läderklädsel

Automat
Summum
RTI
Premium Sound med ipodanslutning och bakre hörlursuttag
Adaptiv farthållare
FOUR-C
BLIS
Keyless
Elstol passagerare
Taklucka
Inbyggd telefon
BLIS
Aktiva bi-xenon
och mycket mer

Listpris: 535 000 kr

Köpte den netto för 320 000 kr.

Vad tror ni om den affären? Mycket bil för pengarna?

Bilen är helt i nyskick, och har bara rullat 100 mil innanför grindarna på volvo i stort sätt :wink:

Bilder kommer nog senare..
Det där låter fan skit bra pris ju! Jag tänkte på T6 först också men dyr bil i grunden annars!
av nickel
Med netto så menar jag efter rabatter och sånt.. priset är inklusive moms. Jag tror vi fick en riktigt bra deal på den här bilen. Motorn är helt underbar och den drar inte så fasligt mycket bensin 120 km/h hem från Göteborg så drog den 0.8-0.9 men det blir väl inte så snäll och ekonomisk körning med T6an att där sen är så mycket utrustning är ju bara helt underbart :)

Känns som det är otroligt mycket bil för pengarna, jag skulle aldrig köpt en ny T6 med all den utrustningen för värdeminskningen är läskigt stor..
av Rolle38
Grattis !
Låter som ett mycket bra deal. Får man fråga hur du hittade fyndet ?
av nickel
XC90_Executive skrev:Volvobil....

Bra köp! Jag har blivit med S80 jag med! En underbar bil! :D

Hur visste du att det var volvobil? :)

Vad har du köpt för S80? Utrustning?
nickel skrev:Hur visste du att det var volvobil? :)

Vad har du köpt för S80? Utrustning?
Känsla! :wink:

Kör en S80 V8 Executive. All utrustning som går att välja. Plus backkamera och lite till som görs på verkstan. Går som en dröm! Ligger på 1.5l/mil i stadstrafik med lite gasande. Har bara gått 200 mil hittills så det lär sjunka änu mer senare! Annars är jag nöjd med 1.5l/mil i stan! :D

Landsvägskörning är 0.8 inga problem!
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]