Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av freeman
Hej

Har enligt tidigare tråd som sagt beställt en V70 R-design som just nu transporteras till min ÅF.
Idag kom det nya tjänstebils direktiv som är mycket bättre. T.ex höjdes basbeloppen ifrån 8 till 10. Kravet på fyra dörrar försvinner och om bilen drar mindre än ca 0.55l/mil får man heller inget netto löneavdrag. Samt att vi precis ska skriva avtal med BMW.

Så det är en del andra bilar som kan bli intressanta. Vad tror ni det kan kosta att avbeställa bilen? Vill inte ringa ÅF riktigt ännu.

MVH

Niclas Söderberg
Senast redigerad av 3 freeman, redigerad totalt 0 gång.
av jeppe75
freeman skrev:Hej

Har enligt tidigare tråd som sagt beställt en V70 R-design som just nu transporteras till min ÅF.
Idag kom det nya tjänstebils direktiv som är mycket bättre. T.ex höjdes basbeloppen ifrån 8 till 10. Kravet på fyra dörrar försvinner och om bilen drar mindre än ca 0.55l/mil får man heller inget netto löneavdrag. Samt att vi precis ska skriva avtal med BMW.

Så det är en del andra bilar som kan bli intressanta. Vad tror ni det kan kosta att avbeställa bilen? Vill inte ringa ÅF riktigt ännu.

MVH

Niclas Söderberg
Vart hittade du info om detta ?
av jeppe75
freeman skrev:Det är företagets egna policy som ändras.
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Läste visst lite för fort.... :oops:

Har själv en R-design på g, kommer i veckan, sen lite montering + lack och skinnbehandling på det, så förhoppningsvis leverans till mig v38. Tror inte jag kommer ångra mig.. :)
Användarvisningsbild
av kave

MVH

Niclas Söderberg
Tja, det bästa vore väl om din ÅF brutit i avtalet, ex genom kraftigt försenad lev eller så.
Vad gäller företag till företag finns ju inga fasta regler eller så liknande konsumentskyddet så det kan bli rätt dyrt för er att backa ur.
Är det den teoretiska förbrukningen eller den faktiska förbrukningen på 0.55L/mil?
Du får ju givetvis en rätt bra utrustad 520D Touring för 410.000, särskilt när modellen börjar bli till åren.
Kolla bara så det inte kräver bra resultat i EuroNCAP för då ryker den direkt. För mig var det största skälet att inte välja BMW.
Användarvisningsbild
av henka35

MVH

Niclas Söderberg
Det står i ditt köpekontrakt vad det kostar dig att bryta avtalet.

//Henrik
Användarvisningsbild
av kave
freeman skrev:Har siktet inne på en 325d, m-sport, automat, nu när den precis är faceliftad.
Ja, frågan är bara hur du ska hävda att den bara drar 0.55l/milen när BMW själva säger 0.65l/mil :) ?
Det blir precis runt 410.000 med lite bättre radio, dragkrok, m-sport.
av perhall
Måste säga att det här måste vara en mycket ovanlig situation. Samtidigt händer följande:
- inget bruttolöneavdrag för snålbilar (nya A6 2,0TDIe tror jag ligger på 0,53 - den får du alltså ha utan bruttolöneavdrag)
- taket höjs med 25 procent
- fler märken
- gamla restriktioner om karossform borta

Tror vi som jobbar i stora organisationer skulle bli mycket chockade över att få den typen av PM från personalavdelningen...

PH
av freeman
perhall skrev:Måste säga att det här måste vara en mycket ovanlig situation. Samtidigt händer följande:
- inget bruttolöneavdrag för snålbilar (nya A6 2,0TDIe tror jag ligger på 0,53 - den får du alltså ha utan bruttolöneavdrag)
- taket höjs med 25 procent
- fler märken
- gamla restriktioner om karossform borta

Tror vi som jobbar i stora organisationer skulle bli mycket chockade över att få den typen av PM från personalavdelningen...

PH
Jobbar på i en rätt stor organisation. Omsättningen föra året var nästan 60 miljarder och över 20.000 anställda.
Väntar iaf fortfarande svar ifrån ÅF vad det kommer att kosta att bryta avtalet.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har xc60 MY26 kylt handsfack?

Kylvätska till 740 b230f

Tänk på att du tömmer hela systeme[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Det laddas automatiskt.

Tid för service - volvo s60 2017

Motorn lär hålla men försäkri[…]