Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bylle
Det "bör" inte skilja nämnvärt på listpriset i alla fall, däremot kan du ju kanske ha ett bättre läge att förhandla in ett bra totalpris i samband med affären.

Mitt fasta 13-poliga kostade 7 161 kr listpris i samband med bilköp.
av Mr T
Jag monterade själv en delbar dragkrok på min S80N.

Satsen kostade runt 4200 och därefter en programmering som gick på 400 kr. Plus registreringsbesiktning.

Inte särskilt svårt så har du inte tummen precis mitt i handen så fixar du det säkert själv.

//Mr T
Mr T skrev:Jag monterade själv en delbar dragkrok på min S80N.

Satsen kostade runt 4200 och därefter en programmering som gick på 400 kr. Plus registreringsbesiktning.

Inte särskilt svårt så har du inte tummen precis mitt i handen så fixar du det säkert själv.
Kollade du upp vad det kostade ink. installation på Volvo?

Lackat kåpan till den?
8000 riksdaler kostar kroken (delbar) monterad och klar. Sedan tillkommer besiktning. Konstigt att en verkstad som har rätt att släcka tvåor inte får montera en krok utan att statens långa arm ska håva in några hundringar från en fattig undersåte.

Hälsningar
Henry
av Mr T
XC90_Executive skrev:
Mr T skrev:Jag monterade själv en delbar dragkrok på min S80N.

Kollade du upp vad det kostade ink. installation på Volvo?

Lackat kåpan till den?
Hej och ursäkta sent svar.

Nej, men på min förra bil lät jag Bilia montera ett fast drag och då vill jag minnas att det gick på 6.500 - 7.000 kr men nu ville jag ha delbart och tyckte inte att jag ville lägga de extra pengarna plus att det är kul att mecka lite själv =)

Kåpan är olackad och kommer så förbli. Jag är inte riktigt förtjust i att lacka sådana plastdetaljer. Möjligen om man spacklade den så att det blev exakt samma finish som på kofångaren, men en "rå" lackad yta tycker jag inte är snyggt.

S80N är fö en väldigt trevlig dragbil.

MVH

//Mr T
av riha
8451kr efter lite rabbat för mitt delbara drag på en XC70 -09, det monterades hos bilhandlaren på den nya volvon direkt efter den kom från bandet. Verkar som alla drag alltid eftermonteras eftersom det är en "återförsäljar-option".
av Mr T
riha skrev:8451kr efter lite rabbat för mitt delbara drag på en XC70 -09, det monterades hos bilhandlaren på den nya volvon direkt efter den kom från bandet. Verkar som alla drag alltid eftermonteras eftersom det är en "återförsäljar-option".
Men la du då ordern i samband med bilköpet? För jag tippar på att det är nån tusenlapp dyrare om man gör det efteråt. Vill minnas att jag hört nåt pris på dryg 10.000 för en eftermonterad delbar krok. Och det är ju en slant ;)

//Mr T
Tjuvström V70 2005

Såg ruggigt trångt ut. Men det m&ar[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Byta lampan på bakluckan är skitlä[…]

Måste man släppa ner den helt? Allts&ar[…]

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gick[…]