Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bothner
Jo det är ju samma tyg som sitter på b-stolparna och det är väldigt slitet av spännet från säkerhetsbältet. När man tar av sig bältet och släpper tillbaka det så slår det hål på tygväven! Har inget minne av det från förra 80:an.
av Mr T
Lite OT men jag köpte nya golvmattor idag, Premium Selection eller vad de heter. 1200 spänn kostade dom och jag hade förväntat mig betydligt högre finish på dom. Det är nästan så man kan tro att jag köpt dom på Claes Ohlson och det är tråkigt.

Det var bättre förr. Minns mattorna jag hade i min 960, betydligt bättre finish och mycket lyxigare intryck.

Så Volvo kanske sparar där de tror att folk inte lägger märke till det?

//Mr T
av JK24T
Vänta bar tills ni upptäcker vad Volvo mer har snålat på :)
av Ottoman
Också lite OT men jag tycker bagagerumsmattan känns tunnare och sladdrigare än den jag hade i min V50. Därmed uteblir den "exclusiva" känslan. Framförallt så är det inget som håller mattan på plats. I V50 så var det två små fördjupningar som höll mattan på plats.
Användarvisningsbild
av tjotto
Jag har V70N mattan i min V70II, passar kanon. Man kan iofs inte använda fästskenorna men jag har inte det behovet. Denna matta ligger som gjuten och har bra kanter!
av Ottoman
Ännu mer off topic, vad gäller lastskenorna och ögglorna. Kul grej men har man användning av dessa. Jag har haft kombi i ganska många år men aldrig känt ett behov av just att "säkra" lasten. Ögglorna vid sidan av lastutrymmet är däremot klockrena, har redan haft användning av dessa, surrat fast hinken med blitvättrelaterade saker i.

Bra tips att använda V70Ns matta, blir inte mattan för smal för V70IIs lastutrymme är väl bredare och längre?
Användarvisningsbild
av tjotto
Den gamla mattan passar i det närmaste perfekt. Blev själv förvånad när jag provade. Det saknas några cm på längden men jag tror att luckan ändå går in över den ytan, tänker på privatlåsningen av bagagen. Orginalmattan är i mitt tycke en katastrof, och skenorna som samlar skit är nog mest en designgrej. Håller med om att de gamla öglorna i hörnen fungerade utmärkt då man behövde dem.

Sedan en tanke på bagageutrymmet, vår barnvagn går in på längden i den gamla V70N men inte i V70II.... Kasetten med lastnätet tar mycket av längden. Sedan har Volvo tagit bort det "andra" hacket på ryggstödet i baksätet, det gjorde några cm det oxå. V70II är i mitt tycke ett mindre lastutrymme.
Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]