Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
Hej, min första post i detta forum som jag själv flyttat hit eftersom jag klantade till det direkt med att skriva i fel avdelning. Sorry.

Idag har jag beställt min nya V70:a. :D
Hoppas på leverans inom de uppgivna 8 veckorna. Innan dess är jag mycket nyfiken på vad som står i bilens manual. Finns det någon möjlighet att komma åt den på nätet?

Ah, finns det någon som sett en bild på de kronografliknande instrumenten som ska sitta i bl a Summumbilar?

F.ö. bilens spec:

V70 II D5 2009
Aut
Summum
Barents blå
Prestige läder M-grå E100
RTI Nav.
Blåtands tel sync /Hands free
Tidur tillsatsvärmare
HGV paket 5
Fuktsensor
Alufälgar Canicula
Ljud High Performance
Bakre mittarmstöd m mugghållare
Skålade gummimattor + lastutrymme formgjuten Off black

Glömde jag något, tycker ni?
Övningskörning? - En moderator med god humor uppskattas:)

Personligt meddelandeE-post
Användarvisningsbild
av betterlead
Tack!
Användarvisningsbild
av Fraz
Du kanske skulle ta med avstängningsbar airbag på passagerar sidan. Kostar 500:- men kan nog vara värt mer vid en senare försäljning?..

I övrigt har du gort ett mycke fint val av vagn, lycka till
/Fraz
av mikeS80
betterlead skrev:Hej, min första post i detta forum som jag själv flyttat hit eftersom jag klantade till det direkt med att skriva i fel avdelning. Sorry.

Idag har jag beställt min nya V70:a. :D
Hoppas på leverans inom de uppgivna 8 veckorna. Innan dess är jag mycket nyfiken på vad som står i bilens manual. Finns det någon möjlighet att komma åt den på nätet?

Ah, finns det någon som sett en bild på de kronografliknande instrumenten som ska sitta i bl a Summumbilar?

F.ö. bilens spec:

V70 II D5 2009
Aut
Summum
Barents blå
Prestige läder M-grå E100
RTI Nav.
Blåtands tel sync /Hands free
Tidur tillsatsvärmare
HGV paket 5
Fuktsensor
Alufälgar Canicula
Ljud High Performance
Bakre mittarmstöd m mugghållare
Skålade gummimattor + lastutrymme formgjuten Off black

Glömde jag något, tycker ni?
Övningskörning? - En moderator med god humor uppskattas:)

Personligt meddelandeE-post
Progressiv hastighetsberoende servo?
Du kanske även borde fundera kring valet av Alufälgar. Hur spännande är "Alufälgar Canicula"?. Jag valde visserligen dessa fälgar till mina vinterdäck men det gjorde jag främst praktiska skäl då de är lätta att tvätta.
av Vålvå
Kronografliknande intrument? menar du dom som sitter i T6:an? Jag har summum, men dom är väl samma som i övriga paket. :?:
Användarvisningsbild
av betterlead
Vålvå skrev:Kronografliknande intrument? menar du dom som sitter i T6:an? Jag har summum, men dom är väl samma som i övriga paket. :?:
Jag har papperseditionen av V70 II-broschyren som gäller fr o m april 2008 framför mig och på sidan 65 under rubriken Utrustningsnivåer, Summum, står bl a: Kombiinstrument med kronografinspirerade instrumentinramningar i aluminium. (Watch dials.)

F.ö. Satte jag en gräns för hur mycket bilen fick kosta och eftersom jag redan överskridit den, vågar jag inte slänga på mer nu.. Att jag vill är en helt annan sak...
Jag var inne på helt andra fälgar, men bl a just det faktum att de verkar vara hyfsat lätta att hålla rena avgjorde.(De är faktiskt riktigt snygga trots att de inte kostar extra ;) ) Sen har jag kanske blivit vis av erfarenheten att varje extra tum på däcken kostar nära tusenlappen mer per sula.

Progr hastighetsberoende servo låter dock intressant. Någon som kört och kunnat jämföra?
Användarvisningsbild
av betterlead
Fraz skrev:Du kanske skulle ta med avstängningsbar airbag på passagerar sidan. Kostar 500:- men kan nog vara värt mer vid en senare försäljning?..

I övrigt har du gort ett mycke fint val av vagn, lycka till
/Fraz
Tack!
Vad jag förstår är pass-airbagen avstängningsbar i alla bilar - skillnaden är om det ska skötas med nyckel eller ej.
Användarvisningsbild
av Jensen
Man får inte glömma kostnadsskillnaden
på dom olika sätten att koppla ur en kudde.
Med nyckelavstängning 0 kr
Med verkstadsurkoppling ca 4500kr inkoppling lika
mycket.

Be någon annan chippa istället åt[…]

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]

Har du ont om gas så kan du få ett vin[…]