Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Efterssom man i princip bara blir idiotförklarad av alla andra när man säger att man beställt en ny bil så försöker jag få lite sympati här istället! :D

Det blev en V70 2.4D Summum med lite extra godis!

Fan va fränt det känns!! (första nya bilen för min del). :-O) :D
Användarvisningsbild
av Variosboy
Tackar!

Jag var först inne på att skaffa automat (hade det på förra bilen) men efter en del läsning här och snack med andra så fick det bli manuell.

Hade lite småtur tror jag, för nu var det tydligen skifte mellan 08 och 09 tillverkning så priset blev bättre och så hade det tillkommit hörlursuttag i baksätet i nåt av paketen (externt tillval tills nu om jag fattade det rätt) å så får man ju en låtsas -09! :D
av mikeS80
Variosboy skrev:Tackar!

Jag var först inne på att skaffa automat (hade det på förra bilen) men efter en del läsning här och snack med andra så fick det bli manuell.

Hade lite småtur tror jag, för nu var det tydligen skifte mellan 08 och 09 tillverkning så priset blev bättre och så hade det tillkommit hörlursuttag i baksätet i nåt av paketen (externt tillval tills nu om jag fattade det rätt) å så får man ju en låtsas -09! :D
Jag tillhör den skara som har riktat hård kritik mot växlingskvaliteten hos automatlådan i S80N och XC/V70II. Främst har denna kritik riktats mot automatlådan i min tidigare S80N D5 –07. Jag tycker dock att det är viktigt att man själv bildar sig en egen uppfattning hur man upplever automatlådan i V70II innan man väljer en manuell växellåda till sin nya bil. Vi uppfattar saker på olika sätt samt vissa exemplar växlar sämre än andra.

Det är dock entydigt att den manuella, ur ett ekonomisk perspektiv, är det bättre valet.
Senast redigerad av 1 mikeS80, redigerad totalt 0 gånger.
av Vålvå
Härligt!
Har kört 400 mil med min 2,4D Summum, och jag kan säga att jag är väldigt nöjd, en kanonhärlig bil.
Valde du Svartmetallic gjorde du allt rätt, den är så j*vla snygg.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Har inte provkört automaten, kändes inte aktuellt efterssom jag hört mycket kritik mot den, plus att den blir oekonomisk för oss.
vi ligger redan på gränsen vad det gäller nyttan i att ha en diesel istället för bensin (kör lite för lite) men vi tyckte att gången hos dieseln
kontra flxifuelmotorn var vida överlägsen. Fattades en växel på flexifuelmodellens låda. och efterssom vi drar en del släp så är det ju lite trevligare med diesel!

Då det känns som om man det kommer att pratas utrustning så skriver jag här vad vi valde:

Passion red
Premium sound
Subwoofer
USB/Ipodinterface
delbart drag
El i bagage
Fuktsensor
Uppvärmda spolarmunstycken
mittarmstöd bak med mugghållare
18" Venator Kromfälgar
tidur för tillsatsvärmare
nyckelavstängning för Airbag
elektriskt barnsäkerhetslås
Vinge
Fästpaneler i bagage.
tygmattor
bagagerumsmatta

de va de hele! :D
Inte så mycket fancy tillbehör som gps, dvd-skärmar å radarfarthållare.
men jag hoppas å tror att vi blir nöjda ändå!
Användarvisningsbild
av tjotto
Grattis till bilköpet!!!
Nu går du i väntans tider, fast inte så länge då... Första nya bilen är alltid lite speciellt.

Dom som idiotförklarar ett nybilsköp är bara avundsjuka, och snåla!!! :wink:
av Volvo mitt val
Variosboy skrev:Tackar!

Jag har automat och har inte haft några som helst problem med lådans funktion. Den har växlat snabbt och bra. Många jämför den med BMW och jag kör en hel del BMW också och inte tycker jag att skilnanden är stor men man skall själv pröva och känna hur lådan fungerar. Automat är bekvämt men drar något mer. Ännu en gång lycka till med den nya bilen!
Användarvisningsbild
av henka35
Stort grattis till den bästa bil som finns att köpa till rimliga pengar i sverige idag!
Jag är grymt nöjd med min. Ångrar dock att jag inte tog summum, men men...
/Henrik
Lambdalampan lyser

Kolla insugspackningen noga. Det behövs inte[…]

Vilken säkring är det till strålka[…]

Visa din semesterbil(d)

Strax utanför Trollhättan hittade jag ty[…]

Motorhuv öppen?

Ja det löstes med sista uppdateringen