Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nike69
Jag ska demontera mina nedre plastdeltaljer. alltså listerna nere på dörrarna, tröskelskyddet,nedre frontplasten o den längst ner på bakkjolen.har någon en bra förklaring på hur dessa saker sitter fast.Då slipper man ju ha sönder något när man ska lämna in delarna på lackering
tack på förhand /nike69
Användarvisningsbild
av Bothner
Min lackverkstad visste inte, fick köpa nya clips från volvo!
av andy79
vad får du betala för att få plastdetaljerna lackade? kommer det att hålla lika bra som fabrikslackerade?. är det bara till att lackera direkt på plasten eller behöver man behandla den ?
Användarvisningsbild
av nike69
Dom kommer först att grundas. Sen kommer den slipas slät,. den är ju lite rugglad original. Sen kommer svart bas och därefter klarlack.
Jag tror inte det kommer lossna och flagna , för på plastdetaljer så använder dom mjukmedel i färgen.

priset är väl olika på olika ställen, det kan nog kosta allt från 2000 tilll 10000 beroende diverse omständigheter :D
Användarvisningsbild
av henka35
För 15000 kr (momentum-paket) får man dessa från fabrik, inkl. xenon, dimljus, alupaneler, halvläder, backsensor, regnsenor mm. Bara så ni som inte ännu har köpt V70II vet :lol:
Användarvisningsbild
av nike69
ursäktar för off topic>
Jag vet inte vem som betalade din bil. Men när jag köpte min bil så kostade momentum 30000kr.
Det var jag inte beredd att betala för det extra krafset. Däremot kunde man inte välja nerlackat som tillval ,vilket gör att jag blir tvungen att ordna det på annat håll.
Användarvisningsbild
av Korny
Tja.
Monterade dragkrok för ett tag sen och då hittade jag denna länk i monteringsanvisningen: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/search.aspx
Om du letar upp monteringsanvisning för dragkrok så står det hur du får bort bakkjolen, såg också monteringsanvisning för instegslister (passa på att köpa upplyst instegslist om du ändå river bort den gamla), har inte hittat anvisningar för trösklarna men det kan ev. finnas där också.
Lycka till! :-)-)

Mvh David
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]