Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JK24T
Knappast om de är helfordonsgodkända, Eu står över Se. Ruben Börjesson har väl alltid ansett sig stå över alla. Brukar finnas minst en i varje polisdistrikt.
Användarvisningsbild
av Pliind
Litet paradox det blev när poliserna själva har sådana bilar :lol:
Användarvisningsbild
av tjotto
dom e ju inte olagliga förrän föraren panikbromsar! man kan ju annars säga att den är olaglig för den går att köra i 180km/h.
men det gör man ju nästan aldrig...inte panikbromsar heller :wink:
Användarvisningsbild
av Pliind
hah så ställer man sig på en väg å väntar på att en polisbil kommer, när han är ett par hundrameter bort ställer man sig i vägen, när de stannar så säger man "haha ska du skriva böter på dig själv nu?" 8) 8) :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
Ruben Börjesson vid trafikpolisen i Södermanland. Jag har inte kollat men förmodligen är våra nya polisbilar i så fall också olagliga.
Men att kolla om man kan bötfälla har de nog hunnit med POLIS Tomtarna :evil:
Lite offtopik :oops: men Gissa om jag skrattade när man läste i lokaltidningen .... Det var bankrån och polisen åkte till fel bank. Banken de åkte till ligger hus i hus men de upptäckte sitt misstag men då var rånarna på rätta banken långt borta. STARKT JOBBAT AV SVENSK POLISKÅR :lol: :lol:
av *pettson*
bugget skrev:Ska hämta min bil på i morgon torsdag...

Läste i artikeln i DN att dom nya bromsljusen är olagliga?
Vad kommer volvo göra åt detta?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1064&a=735733
Det är så enkelt att programmera bort funktionerna.. men se då visar sej inte volvo på styva linan och är inte innovativa. Tror du funktionerna är aktiverade i staterna?.. Där kan inte volvo köra över lagstiftningen för då blir dom tillrättavisade. Det vore alltså ytterst roligt att veta om det är aktiverat där.
Användarvisningsbild
av tjotto
Det är väl när man trotsar en lag som man är en riktig styv på linan, eller ? ... om man tar tillbaka bilarna och avprogramerar funktionen så är man allt annat än på styva linan och innovativ!

Sedan så har det ju faktiskt rullat bilar med dessa funktioner i flera år...men som alltid så är det när volvo oxå hänger på som det blir debatt. Det var ju faktiskt inte volvo som uppfann denna gången.

Bra funktioner skall vara kvar i bilarna!!!

Kollade som hastigast på Hertz för en m[…]

?

Jag har en 2017 S60 med 11800 mil varav 10 000mil[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

För den som är intresserad. Jag gjorde k[…]