Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Idag såg jag en XC70 med dubbla utblås, precis som V70II T6 har. Såg inte riktigt vad det stod på bakluckan men jag kunde se ett "T" och något som såg ut som "3.2".
Någon som vet mera om detta motoralternativ??

//Henrik
Användarvisningsbild
av henka35
Det var en testbil från Volvo med dubbla utblås. Mycket snyggt integrerade i den grå plasten där bak.
av Billy
Det har ryktats om att XC70 ska få den nya T6-motorn. Kanske var en sådan du såg som Volvo var ute och testade :D
Användarvisningsbild
av henka35
Det står inte "T6" utan vad jag kunde se så stod det "3.2T". Så det kanske är en motor som ligger lite under T6:an i effekt.
Kanske en lättryckare på ca 250-260 hk. Tyvärr tänkte jag inte på reg.nr för då hade man kanske kunnat lista ut vad det är för effekt på motor. Annars så är XC70 väldigt snygg med dubbeloptik.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
henka35 skrev:Det står inte "T6" utan vad jag kunde se så stod det "3.2T". Så det kanske är en motor som ligger lite under T6:an i effekt.
Kanske en lättryckare på ca 250-260 hk. Tyvärr tänkte jag inte på reg.nr för då hade man kanske kunnat lista ut vad det är för effekt på motor. Annars så är XC70 väldigt snygg med dubbeloptik.
Säker att det inte bara stod "3.2"?

Dom skyltar ju inte gärna med nya motorer! :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
XC90_Executive skrev:
henka35 skrev:Det står inte "T6" utan vad jag kunde se så stod det "3.2T". Så det kanske är en motor som ligger lite under T6:an i effekt.
Säker att det inte bara stod "3.2"?

Dom skyltar ju inte gärna med nya motorer! :wink:
Det tycker jag låter troligt med, varför skulle dom skriva 3.2T på en testbil?

Att det rör sig om en T6 är nog inte omöjligt.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av henka35
Nix, ett tydligt "T" mera säker på det än "3.2".
Sedan att det var dubbeloptik tyder på att det är något vassare än dagens motorer.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
henka35 skrev:Nix, ett tydligt "T" mera säker på det än "3.2".
Sedan att det var dubbeloptik tyder på att det är något vassare än dagens motorer.
Det var inte T6 då? :wink:

För det ska komma en XC70 T6...
S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]

Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]