Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sevak
Vår volvo flippa idag. Min bror tog ut den från garaget då¨stod mätaren på ca 890 mil. För varje minut eller varannan minut som gick så ökade miltalet. Efter han åkt runt o gjort alla ärenden. Stod mätaren på 940 mil. Detta va inom Linköping där vi bor. Det va max 3 mil han körde. Han åkte in med bilen till volvo men de hade ej tid att titta så de ska kolla på måndag. Någon som vet vad de är eller någon som råkat ut för det?
Användarvisningsbild
av Guligan
Hur långt har bilen "rullat" nu? Den borde väl va uppe i 7-8000 mil vid det här laget :lol:
av Knasen
Sevak skrev:Vår volvo flippa idag. Min bror tog ut den från garaget då¨stod mätaren på ca 890 mil. För varje minut eller varannan minut som gick så ökade miltalet. Efter han åkt runt o gjort alla ärenden. Stod mätaren på 940 mil. Detta va inom Linköping där vi bor. Det va max 3 mil han körde. Han åkte in med bilen till volvo men de hade ej tid att titta så de ska kolla på måndag. Någon som vet vad de är eller någon som råkat ut för det?
När du lämnar in bilen så be verkstaden, kontakta volvo i göteborg, för att den bilen måste dom ha hjälp med, antagligen skickas fel information till instrumentet, därför tickar mätaren på. Mätarställning lagras i fem olika enheter i bilen.
av Moody
Vilket jobbigt fel, ska man inte kunna lita på mätarställningen ens på oskuvade bilar? Kan ju finnas fler aningslöst ovetande som kör omkring med bilar där mätarställningen skenar...
av Psyko
Moody skrev:Vilket jobbigt fel, ska man inte kunna lita på mätarställningen ens på oskuvade bilar? Kan ju finnas fler aningslöst ovetande som kör omkring med bilar där mätarställningen skenar...

Kan ju oxå vara så att personen tänkt lite fel :???:
av Sevak
Bilen köptes av en gubbe 4 april sedan sålde han den 12 juni o har sen dess stått på en bilfirma i umeå. De frakta bilen till mig. När jag köpte den hade den gått 760 mil. Förstår inte hur han hunnit köra 760 mil på 2 mån o 1 vecka. Kanske är något fel. Hoppas de kan dra tillbaka mätaren. Kan de gå in o se hur mycket den rullat egentligen. Första gången vi märkt något med miltalen va igår när den tickade ca 50 mil fram.
Användarvisningsbild
av Guligan
Sevak skrev:Bilen köptes av en gubbe 4 april sedan sålde han den 12 juni o har sen dess stått på en bilfirma i umeå. De frakta bilen till mig. När jag köpte den hade den gått 760 mil. Förstår inte hur han hunnit köra 760 mil på 2 mån o 1 vecka. Kanske är något fel. Hoppas de kan dra tillbaka mätaren. Kan de gå in o se hur mycket den rullat egentligen. Första gången vi märkt något med miltalen va igår när den tickade ca 50 mil fram.
Det är väl iochförsig inga större problem att köra 760 mil på drygt två månader, det är det många som gör.
Om du bor i Linköping så åk in med bilen på Rejmes, det blir "kul" för dem o greja med.
av Sevak
Guligan skrev:
Sevak skrev:Bilen köptes av en gubbe 4 april sedan sålde han den 12 juni o har sen dess stått på en bilfirma i umeå. De frakta bilen till mig. När jag köpte den hade den gått 760 mil. Förstår inte hur han hunnit köra 760 mil på 2 mån o 1 vecka. Kanske är något fel. Hoppas de kan dra tillbaka mätaren. Kan de gå in o se hur mycket den rullat egentligen. Första gången vi märkt något med miltalen va igår när den tickade ca 50 mil fram.
Det är väl iochförsig inga större problem att köra 760 mil på drygt två månader, det är det många som gör.
Om du bor i Linköping så åk in med bilen på Rejmes, det blir "kul" för dem o greja med.

Ska till Rejmes på måndag morgon kl 10.
21 feb ska bilen servas för första gången och då ska även massa annat fixas på nybilsgarantin.
Ska även fråga hur jag får bort de fläckar jag fått på armstöder och på sidan av förarstolen. Min bror la sin blå jacka där.
av Moody
Apropå att köra långt under kort tid. Åkte tidigare i veckan med en XC70 II som gått 4200 mil på 2,5 månad. :shock: Ja, det var en taxi.
S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]

Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]