Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bobafett
Har en V70II 2,5T som nu har blivit bärgad till verkstad 2 ggr på en vecka. Det är något skummt elektronikfel, alla j***a varningslampor börjar lyssa som en julgran. Det kommer upp felmeddelande i disp om lite allt möjligt.
*Bromsfel
*SRS Airbag
*PDC?
*Något om släppvagn???

Saker som strular
*Blinkers fungerar inte
*Stereo startar om, konstant, går ej att få ut skiva efter att stereon tillslut har slockant helt...
*ELhiss på förarsidan stular, går inte att få upp fönster på ett ordentligt sätt

När den var inne sist så gjordes det en fantastisk uppgradering av programvara... Vad de skall göra nu vet jag inte, går inte att få tag på någon på verkstaden, har ringt i en timme nu.

Är det någon annan som har haft något liknande?

Varför kunde jag inte få en Subaru som jag ville :cry:
Senast redigerad av 1 Bobafett, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av consensus
Det låter ju som ett klassiskt fuktproblem, vanligast under denna årstid när det är kallt (tätningar krymper) och den relativa fuktigheten i Sverige konstant ligger över 90% Rh.

Låt kärran torka ut i varmgarage några dagar, helst med öppna dörrar och öppen huv. Funkar det felfritt därefter så har du iaf en ledtråd till dina bekymmer.
Användarvisningsbild
av Fraz
Lider med dig bobafett...
Jag hadde en MB Vito -05a med samma jävla elfel hela tiden. Efter ett år och två tusen mil så fick dom tillbaka skiten! nu åker ja Nissan buss som firmabil, Har rullat i ca 15 månader och två tusen mil. Ett fel har inträffat, el fel. Fläckt, el-hiss, el-speglar och lite annan skit funkade inte en morgon, men lagade sig själv efter en halvtimma....
Som sagt, vet vad du går igenom, in och gapa och skrik på dom bara...
Användarvisningsbild
av gooose
En liten undran

Hur skulle ni själva reagera om någon kund kom in till erat jobb och gapade och skrek ?

Bilverkstaden som du vänder dig till har inte byggt bilen Dom är endast återförsäljare av märket du köpt
Och skall stå till förfogande då fel/Service uppstår/behövs på ditt fordon = Hjälpa dig att få problemet ur värden

Om då någon kommer in och beter sig illa (gapar o skriker tom ev hotar) Jag har svårt att förstå hur detta kan generera tex förtur eller annat Skulle själv aldrig vilja bli bemött av mina kunder på detta sätt

Kan dock vara fullt förståligt att efter upprepade besök/reparationer/Samma fel uppträder att man blir arg Men i grund och botten så kommer man alltid längre med att vara lugn och saklig Skulle det skita sig med just din återförsäljare så vänd dig tex till en annan eller direkt till tillverkaren av produkten

//Goose
av bilgalen
gooose skrev:En liten undran

Hur skulle ni själva reagera om någon kund kom in till erat jobb och gapade och skrek ?

Bilverkstaden som du vänder dig till har inte byggt bilen Dom är endast återförsäljare av märket du köpt
Och skall stå till förfogande då fel/Service uppstår/behövs på ditt fordon = Hjälpa dig att få problemet ur värden

Om då någon kommer in och beter sig illa (gapar o skriker tom ev hotar) Jag har svårt att förstå hur detta kan generera tex förtur eller annat Skulle själv aldrig vilja bli bemött av mina kunder på detta sätt

Kan dock vara fullt förståligt att efter upprepade besök/reparationer/Samma fel uppträder att man blir arg Men i grund och botten så kommer man alltid längre med att vara lugn och saklig Skulle det skita sig med just din återförsäljare så vänd dig tex till en annan eller direkt till tillverkaren av produkten

//Goose

Nu är det ju så att återförsäljaren också representerar biltillverkaren eftersom slutkunden alltid blir hänvisad till just återförsäljaren vid problem.

Om jag inte sköter mitt jobb så kommer kunderna att gapa och skrika på mig. Precis som kunderna kommer göra på dig/återförsäljaren om ni inte sköter erat jobb!!
av Bobafett
Har fått ett samtal från verkstan. Det är tydligen en styrenhet till display i stereon som är knasig, på något sätt går det igenom info via infra(?!) via den... Fattar noll. Hur som, del är beställd och sätts ihop idag troligen.

Kan detta vara troligt??
Användarvisningsbild
av Fraz
Då hoppas vi innerligt att detta funkar för dig nu..

Och vad det gäller mit uttryck "gap och skrik" Så sprang jag naturligtvis inte in dom första gångerna och levde fan i kundmotagningen. Men man är inta så jävla glad mär man efter ett par reparatiner när dom låvar att felet är ur värden, och man åter kommer ut till sin bil på måndags morgon och märker att bilen låstupp sig själv under helgen! I en hantverkares bil finns det maskiner och prylar ofta till ett värde av 50 - 100 000:- Om någon kunnat gå obehindrat in i bilen av nyfikenhet så är detta inte så bra..
Hur som, mercedes tog tillbaka bussen och förstod att dom hadde brustit i att kunna laga bilen. Allt är löst och jag är nu nöjd med vad dom erbjöd mig. Alla nöjda och glada :D
Användarvisningsbild
av gooose
Fraz skrev:Då hoppas vi innerligt att detta funkar för dig nu..

Och vad det gäller mit uttryck "gap och skrik" Så sprang jag naturligtvis inte in dom första gångerna och levde fan i kundmotagningen. Men man är inta så jävla glad mär man efter ett par reparatiner när dom låvar att felet är ur värden, och man åter kommer ut till sin bil på måndags morgon och märker att bilen låstupp sig själv under helgen! I en hantverkares bil finns det maskiner och prylar ofta till ett värde av 50 - 100 000:- Om någon kunnat gå obehindrat in i bilen av nyfikenhet så är detta inte så bra..
Hur som, mercedes tog tillbaka bussen och förstod att dom hadde brustit i att kunna laga bilen. Allt är löst och jag är nu nöjd med vad dom erbjöd mig. Alla nöjda och glada :D
Det är precis detta jag menar att självklart skall det vara en verkstads /kunds relation att man löser problemen som uppstår

Och att det dessvärre lika självklart inte är så för av någon outgrundlig anledning så finns det människor som inte skulle ha kund kontakt som sitter som tex kundmottagare eller liknande tjänster som förstör sammarbetet und/verkstad och jag håller med man blir f.......d av dessa individer får bara hoppas att dom rensar ut sig själva pga sin inkompetens

//Goose
S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]

Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]