Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo finskan
Hej på er! Jag bor i Finland och har nyss beställt en ny V70 II. Jag har några frågor jag undrar över och min bilhandlare tycks inte ha all den info jag vill ha.

Bilen utrustas med larm, finns då där en såndär knapp så att man kan läman hunden i bilen för en sekund och låsa bilen utan att den larmar? Det hade vi på vår tidigare V70 men jag vet inte om det är nåt slags tillägg. Om det inte kommer med automatiskt så måste jag se om jag hinner få det med i beställningen.

Fråga två, bilen kommer att ha RSE systemet och inredningen är beige, visst blir väl mittkonsollen bak också beige och inte nån svart färgad anläggning?

Annars får jag bara säga grattis till er som kan köpa er Volvo i Sverige för jag tror ni har mycket mycket bättre priser där. 55.000 euro gick vårt kalas på för en 2,4D automat summum med lite trevlig extrautrustning.
av Moody
Sevak skrev:Hur kan du betala så mycket. Varför inte åka till svergie och köpa en?
http://www.blocket.se/vi/14650457.htm?ca=14_s&last=1
stor skillnad
Fast den bilen är väl inte riktigt jämförbar. Ska du ha en med 2,4D summum Aut med RSE och lite annan skojig utrustning så hamnar du lätt runt 450' iaf. Trodde nog faktiskt skillnaden skulle vara ännu större med tanke på skatterna i Finland (55000 EUR = 520000 SEK)
av toge
Hundknappen får du med till larmet , har haft det på alla mina . Och en Volvo kan väl inte bli för dyr , bara och gratulera .
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Såg det här: RSE kan inte kombineras med bränsledriven värmare. Detta för att undvika försämrad batterikapacitet p.g.a strömförbrukningen.

På diesel är ju värmaren std! :???: ¨

/Kalle
av volvo finskan
Tack för svaren. Nu vet jag åtminstone att larmet kommer att fungera som jag vill. :D

Angående RSE och bränsledriven värmare så har vi fått uppkollat att det är okej. Det som står där på hemsidan gäller endast när man monterar RSE efteråt inte fabriksmonterade från början.

Ännu närvös så att inte den där mittkonsollen är svart mellan framsäterna därifrån man styr RSE i baksätet vilken färg det har. Finns det ingen som har det i en beigeinredd bil?

Angående priserna på Volvo i Finland så kan jag säga att det är vår fruktansvärda fordonskatt som gör alla bilar dyrare här. Och nu har de sänkt skatten så hör och häpna en diesle V70 är nu ca. 5.000 euro billigare än före årskiftet. :lol: Nya bilar lönar sig inte att köpa från Sverige, de slår på skatten här sen då bilen registraras. Begagnade bilar funkar dock. Vi köpte vår tidigare V70 av en privatperson i Stockholm och på det köpet tjänade vi ca. 3.000 euro jämfört med motsvarande begagnad bil här.
Användarvisningsbild
av henka35
Jag har ingen knapp för larmet men istället går man in i menyn och avaktiverar larmets kupésensor.
Lite bökigt faktiskt, eftersom jag gör det varje dag. För annars går larmet i och med att jag har kupévärmare i bilen när den står parkerad på jobbet.
Användarvisningsbild
av Brainy
Henka: Åk in till din återförsäljare och be dem sänka känsligheten på rörelsedetektorerna alt. byt kupévärmare.
Har för mig att dessa lösningar var de man hade på en S60 med samma problem.

RSE måste jag med ha i nästa bil, problemet blir vem som ska köra ;)

mvh
Anders

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]