Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andy79
har köpt drag till v70II idag komplett på volvo med kabelsats, är det någon som vet om mjukvaran verkligen behövs, har fått olika bud. Det behövs om man ska ha dimljus/backljus eller laddning, men om man inte vill ha någon av dessa funktioner måste man ändå in på verkstad?
Användarvisningsbild
av Korny
twang skrev:Hur mycket kostade draget ?
Jag gav 5000:- för delbart drag, 13-polig kabelsats och TRM modul. Är Volvoanställd så jag har viss rabatt ;-//
Har monterat allt så nu återstår det att åka in till Bilia och köpa mjukvara (pris någon???) och en enkel regbesiktning för 375:-, borde sparat några kronor då Bilia ville ha 4500:- för montering & bes.

Mvh David
av andy79
mjukvaran kostar 135 kr och bilbengtsson i ystad ville ha ca 300 kr för att mata in den.jaag gav 5400 kr för ett komplett avtagbart drag,besiktning 380 ,och mjukvara 435 kr.bilbengtsson tar 9000 kr monterat ock klart så det gav en besparing på 2785kr för 2.5 timmes jobb :D
av to_ka
Hade för mig att det är två mjukvaror på 7-poligt dragkablage, dels 7-pol applikation och sedan en för vald funktion. dvs dimljus, laddning eller backljus.
Användarvisningsbild
av hollan
to_ka skrev:Hade för mig att det är två mjukvaror på 7-poligt dragkablage, dels 7-pol applikation och sedan en för vald funktion. dvs dimljus, laddning eller backljus.
nä olika mjukvaror beroende på vad du vill ha
S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]

Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]