Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mh00811
Har en V70II där jag fått tre mindre bucklor på huven och min första tanke är om Volvo trixat med plåttjocklecken?
Bucklorna är på främre delen ca 10 cm upp på huven

- Visst kan man få bucklor och att man kan ha otur men jag har haft många bilar och inte fått en enda buckla på huven

Har någon fler råkat ut för bucklor utan nämvärt våld?

/Mats
av Bitez
hittils har jag varit skonad från bucklor, men jag måste klanka på lacken. Har en svart metallic, och fanskapet är fuuuuuuuuuuulllllllllllltttttttttt av mindre- samt större repor. bilen är uttagen i november, på 2 ynkla månader så har jag lyckats få bilen att se ut som en zebra. har kört knappt 500mil... Och jag om ngn är väldigt kinkig med handtvätta bilen, aldrig automat, samt mycket försiktig med att få bort allt skit innan svampen.

Det är inte första svart metallic jag har, men aldrig dessa repor på tidigare bilar, undra hur det kommer att se ut om 4000mil. Då har jag förmodligen den häftigaste lackade bilen på gatan. Då den kommer se speciell ut(?)

Vindrutan ska vi inte ens tala om, har lyckats med 3 stenskott redan!!!!!!!! 3 fina prickar på vindrutan... Helt otroligt, det känns som att får man löv på rutan då man kör 80km/h så blir det en spricka!!!!
av mh00811
Håller med, både vad gäller lack som blivit repad trots försiktig handtvätt och framrutan som verkar vara jättekänslig, har fått flera mindre stenskott där det helt sonika gått bitar ur glaset men jag har inte märkt det vid körning, brukar ju smälla till rejält men har inte varit med om det och ändå har det blivit rejäla märken.
av zoran
mh00811 skrev:Håller med, både vad gäller lack som blivit repad trots försiktig handtvätt och framrutan som verkar vara jättekänslig, har fått flera mindre stenskott där det helt sonika gått bitar ur glaset men jag har inte märkt det vid körning, brukar ju smälla till rejält men har inte varit med om det och ändå har det blivit rejäla märken.
Säkert att det inte var så här:

*Pappa läser sin tidning*

Sonen: Pappaaaaaa, jag har dödat en geting
Pappa: mhmmm *läser vidare ointresserat*
Sonen: Pappaaaaaa...
Pappa: mmm, pappa läser.
Sonen: Jag har ju dödat en geting med en hammare
Pappa: Hammare? Va? Vardå?
Sonen: På bilen, men från början missade jag den.

:)
Användarvisningsbild
av Guligan
Mmm, jag som maskintvättat min solidsvarta hela hösten/vintern kanske inte skall tycka det är konstigt att bilen är smårepig då... 8)

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]

Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Fick tag i en B230E motor som endast har gåt[…]