Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olofgeo
Provkörde idag en lätt beg. V70II 2,4D autom.,bilen är en demobil Upplandsmotor.
Bilen var oerhört slö ,gjorde max 80kmh.Har ni hört talas om detta fel tidigare?
av Psyko
Om inte motorvaningslampan lyser låter det som att bilen ligger i fabriksläge.
av Psyko
Jensen skrev:Fabriksläget är väl max 30km.
Ja det är förvisso sant men eftersom det inte står att motorlampan lyste
bör den inte gå i Limp home.
av Knasen
Antagligen något fel på avgasreningen, partikellfälla, egr-ventil m.m. Om dessa prylar krånglar så kan det få sådana effekter. En tänd lampa är inte alltid givet på sådana fel.
av olofgeo
Inga varningslampor eller meddelande,gasen i botten 3500varv och ca80kmh,detta var en bil som stod i försäljningshallen,hur är det med kvaliten Volvo?
av Paul G
olofgeo skrev:Inga varningslampor eller meddelande,gasen i botten 3500varv och ca80kmh,detta var en bil som stod i försäljningshallen,hur är det med kvaliten Volvo?
En liten fråga... kom det inte för dig att fråga/påpeka för säljaren att något är tokigt med bilen? Det har ju inget med kvaliten att göra om en bil är defekt. :???:
av olofgeo
Naturligtvis lämnade jag tillbaks den på verkstan,jag har haft en tidig V70N förut,aldrig har jag haft så mycket fel på en bil!Kvaliten på Volvo är inte vad den borde vara,men kunderna betalar glatt för detta!Köp aldrig första modellen av en bil.
Användarvisningsbild
av Guligan
Nä, det är synd att inte 740 CLASSIC tillverkas. Den hade haft bra kvalité vid det här laget... :P

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]

Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Fick tag i en B230E motor som endast har gåt[…]