Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tylön
Någon som har beställt och fått sin V70 II med färgen Passion röd eller har bilder på detta alternativ ?
av klabban
Hittar inget sätt att ladda upp bilder på vår bil, men här finns iaf ett gäng bilder:

http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Tes ... ?RT=226920

Vi är i alla fall jättenöjda med färgvalet!

Gammal tråd som länkar till bilder på V70II i många olika färger:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 4&p=130044
Användarvisningsbild
av Fraz
Det är en fin färg, åk till handlan och titta på den. Ser kanon ut i värkligheten.
Användarvisningsbild
av drawman
Måste säga att det är den fulaste färgen (förutm vit) till en så snygg bil som V70II!!!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
drawman skrev:Måste säga att det är den fulaste färgen (förutm vit) till en så snygg bil som V70II!!!

Jag tycker att både Vit och Passion Red är HELRÄTT på V70 (Summum).
Användarvisningsbild
av Appel
XC90_Executive skrev:
drawman skrev:Måste säga att det är den fulaste färgen (förutm vit) till en så snygg bil som V70II!!!

Måste bara hålla med XC90_Executive, både Vit och Passionsröd med blanka rails är helt klart bra färger på nya V70! Dom framhäver formerna bra.
Användarvisningsbild
av tjotto
XC90_Executive skrev:

Håller med om att dessa färger kommer starkt tillbaka! Såg en vit häromdagen, kanonsnygg!!!
Som tur är tycker vi olika så det är nån skillnad på alla de bilar som rullar runt.
av Steff 99
Den röda är riktigt läcker, få bilar som passar så bra i detta som V70II
Däremot skulle jag aldrig köpa en vit, ser minst 8-10 vita V70II samtidigt varje dag parkerade på Landvetterflygplats, samtliga med TAXI-skyltar på taket...känslan att köra taxi skulle vara för stor med en Volvo i vitt :cry:
av bilgalen
Tycker också den passar i rött. Men håller också med föregående talare om att man direkt tänker på en Coca Cola tjänstebil. Fast å andra sidan är väl 70-80% av alla V70 II tjänstebilar. Så spelar kanske ingen roll vilken färg man väljer.

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]

Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Fick tag i en B230E motor som endast har gåt[…]