Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Fick höra av en kompis igår att han hade hört att det var problem med nya V70. Motorn rasade när bilen skulle köras ut ur verkstaden på splitternya bilar. Jag vet inte vad det var för motor men han trodde det var bensinare . Är det sant? nån annan som hört samma sak? :???:

/Kalle
av Steff 99
Och detta händer på alla försäljningsställen i hela Sverige när man kör ut bilen efter det man gjort ordning den för leverans ..eller??????????
Tänk då vad många nya Volvo V70 det står över hela Sverige just nu med rasade motorer :shock: :roll: :roll:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det var inte alla bilar det gällde..
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Låter märkligt.....

Enda grejer jag kan komma på i det ämnet nu är faktiskt BMW. En ny M5 som var slutkörd på olja och rasade.
Användarvisningsbild
av Jensen
~Kalle~ skrev:Fick höra av en kompis igår att han hade hört att det var problem med nya V70. Motorn rasade när bilen skulle köras ut ur verkstaden på splitternya bilar. Jag vet inte vad det var för motor men han trodde det var bensinare . Är det sant? nån annan som hört samma sak? :???:

/Kalle
Vilka sjuka frågor som dyker upp här ibland.
av Infide
Efter hur många julsnapps kläckte han ur sig detta? =)
av Steff 99
Enda grejer jag kan komma på i det ämnet nu är faktiskt BMW. En ny M5 som var slutkörd på olja och rasade.
Helt rätt , inte ens en BMW klarar sig utan olja :P
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Infide skrev:Efter hur många julsnapps kläckte han ur sig detta? =)
Han var då nykter och allvarlig, ska fråga var han har hört detta.. :???: :wink: :wink:

/Kalle
av Knasen
~Kalle~ skrev:Fick höra av en kompis igår att han hade hört att det var problem med nya V70. Motorn rasade när bilen skulle köras ut ur verkstaden på splitternya bilar. Jag vet inte vad det var för motor men han trodde det var bensinare . Är det sant? nån annan som hört samma sak? :???:

/Kalle
Ungefär som en kompis hade hört att en kompis hade hört att en motor hade rasat.....

Lite fakta kan vara lite bra veta, förutom hörsägen.

BMW är en iofs en bra bil, men en motor överlever inte så värst länge utan motorolja, oavsett bilmärke. Ottomoter, dieselmotor osv, dom överlever inte.
Användarvisningsbild
av mattes
~Kalle~ skrev:Fick höra av en kompis igår att han hade hört att det var problem med nya V70. Motorn rasade när bilen skulle köras ut ur verkstaden på splitternya bilar. Jag vet inte vad det var för motor men han trodde det var bensinare . Är det sant? nån annan som hört samma sak?
Tänka sig, jag har hört av en Morbrors, kusins Fasters gamla släkting att det finns pizzerior som har konstiga saker i pizzan.

Jo det är alldeles sant....

:roll:
Senast redigerad av 1 mattes, redigerad totalt 0 gånger.
S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]

Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]