Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
#160541
Ingen nyhet för de flesta utav oss som har 2.5T, dock så tycker jag att nu börjar jag bli riktigt riktigt besviken.

När jag åker mellan 130-140km/h och stampar pedalen i botten, så händer ta mig f-n ingenting!!!!!!!!!!!! Herregud, med min 2.5TN (bla bla 10hästar bla bla) så hände myyyycket då det var planttan på mattan oavsett vilken hastighet jag körde i.

En reno clio skulle dra ifrån mig då jag ligger på 140km/h :(:(:(:(:(

*suck!* trött på att byta bilar, hade definitivt satsat på en T6 om pengarna fanns :(:(:(:(:(
Användarvisningsbild
av Guligan
#160791
Pachipachihand skrev:Din motor är ju ner "trimmad" så gör det samma som volvo fast tvärtom-programera upp den igen så har du en bil som är rolig att köra.
Nertrimmad...? Det är väl bara hos Volvo sådant händer?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#160812
Guligan skrev:Nertrimmad...? Det är väl bara hos Volvo sådant händer?
För att den inte ska konkurrera med 3.2...
Användarvisningsbild
av tjotto
#160845
2.5T var menad att bara vara med ett tag på S80'n. Det var/är? nog tänkt att den skall ersättas av något annat för att täcka upp luckan för den gamla 170 hk... kanske denna... http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=54525 .
Nu blir den nog kvar eftersom den kommer med etanol, men volvo säljer nog bara 2.5FT efter introduktionen av denna motor.
Jag tyckte oxå att dom har tagit bort det lilla extra som 2.5T hade i sin 210 hk verision. Nu saknas de 10 hästarna ordentligt, för att inte tala om vridet...
av perhall
#160848
Ska bli intressant att se om någon köper 2,5T när 2,5FT finns. Antar att inte många 2,0 säljs utan uteslutande 2,0 F.

Men det kan ändras. Dels har vi etanoldebatten (255 limpor till en tank... är det bra ur ett helhetsperspektiv), dels serviceintervallen (1 000 mot 3 000 mil), sen så försvinner så småningom de fria trängselavgifterna för stockholmare, kanske även boendeparkering.
Användarvisningsbild
av tjotto
#161148
På V50 såldes inte 1,8 och 1,8F speciellt länge parallellt. Etanol, ja det kan man ju undra hur länge de premieras. Efter att ha läst igenom artikeln på e24 så blir man ju lite fundersam. Det har dött över 300 personer mellan 2002 och 2005 i den brasilianska etanolproduktionen!!!

Artikeln. http://www.e24.se/branscher/ravaror/artikel_134915.e24
av dali
#161153
Låter som om BSR mfl kommer att få nya kunder ... lär nog lösa problemet. Som vanligt är det på egen risk, alla garantier upphör.
av perhall
#161174
tjotto skrev:På V50 såldes inte 1,8 och 1,8F speciellt länge parallellt. Etanol, ja det kan man ju undra hur länge de premieras. Efter att ha läst igenom artikeln på e24 så blir man ju lite fundersam. Det har dött över 300 personer mellan 2002 och 2005 i den brasilianska etanolproduktionen!!!

Artikeln. http://www.e24.se/branscher/ravaror/artikel_134915.e24
Nej, så länge staten ger 10 000 till en F/FT så är det nog som du säger.

Fast 1,8 i V50 är ju en ännu onödigare motor eftersom det finns 1,6 o 2,0 och 2,4...

vi får väl se om Volvo säljer några V70 2,0 utan F...
Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Fick tag i en B230E motor som endast har gåt[…]

Fällbart framsäte?

Och att det saknas i handbok är ju för […]