Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bobafett
Min bil har gått ca 850 mil. Har vid ett par tillfällen varnat för låg oljenivå. Hade bilen inne på lite lätt service i onsdags och de lovade att kolla på det. Det de hade gjort var att hälla i en skvätt olja, inget mer. I lördags var det dags igen, "låg oljenivå". Är det någon annan som har haft samma bekymmer?
Har alltid sålt mina bilar när de har börjat dricka olja, men nu är det en tjänstebil så nu är man fast..
av bilgalen
Det där med oljeförbrukbning i bilar är en vetenskap för sig. Tydligen är det ganska individuelllt för bilar vilka som drar olja och vilke som inte gör det. Men det är ganska normalt iaf att en ny bil drar lite olja precis som din gör nu.
av Infide
En ny bil kan dra nått ohyggligt mycket olja. Tror grannen sa att BMW räknar med att deras nya bilar kan dra upp till flera liter på några hundra mil. Wouldn't worry.
Användarvisningsbild
av Bothner
Min D5 varnade också 2 ggr innan första service. Då var det på min på stickan. Nu har den gått 5300 mil och slutat dricka olja.
av Bobafett
Ok, vad är det för sås man skall hälla i? Behövs inte så jättemycket.
Användarvisningsbild
av Guligan
Detta har jag råkat ut för på mina bilar också fast först efter 2.500 mil, men frågan man ställer sig: 3.000 mils serviceintervall? Inte för att man inte kan fylla på en skvätt olja emellan men nuvarande bil kommer få sig ett extra oljebyte vid ca 1.500 mil. 8)
Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]