Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ikväll hände ngt som jag aldrig råkat ut för tidigare!

Jag var ute och åkta med min 2.5T, det regnade väldigt kraftigt, stundvis kändes det som om det vore en båt man satt i, jag låg runt 140-150km/h, skulle köra om en lastbil, plötsligt så blinkande motor(?) lampan 5-6 ggr, fatta ingenting!!!!!!

(orange färgade ikonen som ser ut som en motor!)

är det ngn som råkat ut för detta tidigare, eller kan tänka sig en anledning till det????

Det hände i samband med att jag trampade i botten, varv räknaren flög upp till nästan max, och så blink blink blink blink blink...

oroväckande??? eller ej....

tacksam för svar
Användarvisningsbild
av #27
Är de inte antispinlampan som blikar..
av Bitez
Nix!

ok att jag är lite blåbär, men inte sååååååå blåbär! Antispinn ser väl ut som en triangel med en sladdande bil i mitten :)
av perhall
Har haft samma på torrt - den (motorlampan) blinkar till några ggr när man trycker gasen i botten och bilen tappar tillfälligt all effekt.

Det betyder ju eg. uppsök verkstad, serious engine problem.

Vad har du för årsmod? min är helt ny.

jag vill också veta vad det är.

PH
av Bitez
Det är min med!!!

har fått den för 2-3veckor sedan... Har bara kört 150mil!!!!

då så, då blir det verkstad måndag morgon!

tack för svar
av perhall
Ska bli intressant att se vad det är. Min har passerat 300 mil och det har hänt kanske 3, 4 gånger + idag blinkade motorlampan till kort utan anledning.

För visst innebär motorlampan att det är något allvarligt?

Får hoppas det är programvaran så att de lägger i nån så den blir piggare och snålare, skulle inte skada;-)

PH
av Bitez
hmm...

jag tror inte att det är ngt jätte allvarligt, snarare ngt dem aldrig kommer o hitta (jag tror det)

min dricker 12.5 blandad, fastän jag bor i sthlm så åker jag nästan bara motorväg, och aldrig inne i stan! Ändå så ligger jag 12,5!!!!!

vad dricker din???
av Sevak
Va ute med min volvo s80-07/04 nyss tryckte gasen i botten men lampen börja aldrig lysa. Den dricker bensin så in i helvete. Men det är ju automat och så har jag tung högerfot,
av perhall
9-10 på motorväg om man kör lugnt (115-120)
15 om man kör snabbt på motorvägen
15-20 i stan
för mycket, tycker jag

vad kan man göra åt det...? Den drar 25% mer än den gamla=(

kan det inte vara något mjukvarufel med motorlampan?
PH
av Bitez
Jo, jag tror nästan också att det är ngt mjukvarufel. Att ngnting är fel är jag övertygad om.

Apropå förbrukningen, vi åker till bsr, så kanske vi får rabatt oxå för vi är två :ppp

Jag ska höra med verkstad imorgon, så skriver jag det jag får veta. (om lampan)

Hoppas frågan passar här. Har Teslas b[…]

Visa din semesterbil(d)

Stannade till på husvagnsmuseet i Dorotea id[…]

Jag skulle absolut inte byta eftersom jag tän[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Försöker man öka etanolproduktione[…]