Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Continental
Någon som har koll på hur hel och halvljus (xenon) är på V70 o XC70 jämfört med S40/V50?
Jag upplevde ljuset i min S40N som det bästa Jag någonsin haft, både hel och halvljus (xenon). Lirar ljuset på storasyskonen i samma eller kanske tom en högre liga, eller är de lite sämre?
Användarvisningsbild
av tjotto
jag tycker att halogenljuset på v70II är dåligt. xenonljuset är mycket bättre. jag hade en v50 2005 med xenon och tycker nog ljuset ligger i samma division som v70II xenon. linslampor och halogen verkar vara en dålig kombination...
av Bitez
Igår fick jag testa hel ljus då det var riktigt riktig mörkt, och i ärlighetens namn så var det ganska dåligt med xenon helljus. Jag förväntade mig faktiskt lite mera ljus. Måste nog komplettera med ljusramp eller ngt, då jag bilar väää...ldigt långt på somrarna.
av perhall
Mitt halvljus på V70II är klart dåligt, lyser inte alls så där vitt som xenon kan göra. Gäller både hel- och halvljus.

Gamla V70:n var mycket bättre.

Vad kan vara fel?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kolla så att ljuset står tillräckligt högt! Säger dom att det är rätt eller inte går att justera så har dom fel! :wink: Det går, men man måste göra det på verkstan så det blir rätt gjort.....
av perhall
Fast det har inget med lågt eller högt att göra - möjligen att ljuset kan bli diffusare och därmed sämre om det ställs fel men ej i höjdled.

Det lyser helt enkelt svagt och inte som xenonljus brukar göra!
PH
Användarvisningsbild
av Bothner
Min S80:s ljus var duktigt lågt ställt från fabrik men det var lika enkelt som på äldre bilar att höjdjustera. Hylsa med skruvmejselskaft på de vita justerbultarna en mörk kväll mot vägg. Kan vara bussigt mot medtrafikanterna att ta det stegvis så att man inte höjer för mycket. Det är de yttre som reglerar höjdläget och de inre sköter sidinställningen.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Någon som har aktiv bi-xenon som kan ytta sig?

/Kalle
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
~Kalle~ skrev:Någon som har aktiv bi-xenon som kan ytta sig?
Jag har aktiva bi-xenon. Tycker att det funkar kalas. Exempelvis när man svänger av motorvägen på kvällen. Är fint att få hela kurvan upplyst!
av Steff 99
På V70 N så lyser helljuset ihop med halogenlampan Xenon + halogen, vilket ger ett mycket bra ljus,
Är det så på V70 II att man tagit bort Halogenljuset på hel ljuset, så att man enbart har Xenon ?
Detta verkar ha gjort på flera nya bilmodeller, det innebär ofta en sämre ljusbild.
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]

Visa din semesterbil(d)

Parkerat bilen i Berlin, inte helt smockat på[…]

Det stämmer att ”femman” inte hel[…]

Vw passat

Ni har säkert rätt. Tycker bara det &aum[…]