Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Undrar bara om det är någon som har provkört denna modell? Sugen att höra vad ni tycker.
Jag har beställt den utan någon som helst provkörning men men...

Mvh Henrik
Användarvisningsbild
av Fraz
henka35 skrev:Hej

Undrar bara om det är någon som har provkört denna modell? Sugen att höra vad ni tycker.
Jag har beställt den utan någon som helst provkörning men men...

Mvh Henrik
Vågat!..
Lycka till.
Användarvisningsbild
av henka35
Nu har jag kört 8 mil med bilen. Den går ruskigt bra. Inget fel på 2.0D, en mycket fin motor faktiskt.
Klart mycket piggare än min gamla v70 2.4 170Hk.
av Steff 99
Nu har jag kört 8 mil med bilen. Den går ruskigt bra. Inget fel på 2.0D, en mycket fin motor faktiskt.
Klart mycket piggare än min gamla v70 2.4 170Hk.

Grattis till nya bilen!!

Men inte är det någon raket precis :wink: har samma motor i min S40
Är den piggare än 170 hk..så borde du haft något fel på den gamla bilen.

Men det är ändå trevligt att höra att V70II 2,0d flyttar på sig ...
av dali
Diesel och bensin har olika karaktär, en diesel kan upplevas som piggare vid normal körning eftersom man har det mesta av kraften på låga varv. Kör man 0-100 med plattan i mattan är bensin snabbare, men vid en omkörning utan att växla ned så kan dieseln vara rappare.
av haer
Skönta att du är nöjd Henrik. Har också beställt en 2,0D utan provkörning :???:
Byter från en Audi A6 1,9 tdi med 110 hk så det ska nog gå. Gillar att 2,0 är lite snålare och därmed också har lägre utsläpp än 2,4D och D5.
Användarvisningsbild
av Fraz
haer skrev:Skönta att du är nöjd Henrik. Har också beställt en 2,0D utan provkörning :???:
Byter från en Audi A6 1,9 tdi med 110 hk så det ska nog gå. Gillar att 2,0 är lite snålare och därmed också har lägre utsläpp än 2,4D och D5.
Om 2,0D har lägre utsläpp, så har du ju lågre skatt på din fina bil.
Grattis till köpet
/Fraz
Användarvisningsbild
av henka35
Lägesrapport efter 40 mil.

Bilen går bara bättre och bättre. Är nu på julfirande och har fått möjlighet att prova bilen på landsväg. Förbrukningen har legat på 0,62 l/mil med farthållaren på 110 km/h och fullastad bil. Helt ok tycker jag.
136 Hk räcker mycket bra, bilen har bra med kraft under normal körning.
Till och med på 6:an från 110 km/h och uppåt finns det bra vrid.

Jag kan hittis bara varmt rekommendera detta motoraternativ till andra.

//Henrik
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Sen när bilen har gått lite längre kan man ju alltid 'massera' fram lite extra hästar! :D :wink:
av mojja
2.0d e ju en fin motor men det e ju ingen rejs maskin i en v70II. Har själv samma motor i en s40 o det funkar bra med brs maskinvara. Visst trycker jag till d5orna både i v70 o s80n men någon räser e det inte. Men trevlig pigg o goda omkörningsegenskaper har den.. Men det e inte motorn jag hade sattsat på i en tung v70

M.v.h mojja
S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]

Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]