Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av caradioa
Läste Auto Motorsport igår. Visserligen ska man väl ta tester med en nypa salt, men eftter vad jag sett så känns V70 N2 som en katastrof! Med AMS-utrustning som Classic modellen har så är den minst 30 tusen kr dyrare plus att motorn presterar sämre! Klimatanläggning har ju varit standard, men nu ska blodiglarna suga en på extrapengar där! Fy fan vilket magplask säger jag alltså! Skäms på er j*vla Ford!
Användarvisningsbild
av Funk
Å andra sidan är ju Classicen rejält rabatterad nu jämfört med vad den kostade för något halvår sen..

/Thomas
av addeer
Tycker inte du ska kasta skit när du inte vet vad du pratar om :evil:

Alla nya modeller som släpps är ju snålt utrustade för att sedan med åren bli mer generöst utrustade....så har det alltid varit och det handlar om att folk betalar mera pengar för saker som betraktas som nytt och inne.

Sen kanske en del tycker att man får mycket mer bil för pengarna om man köper en gammal version istället.
Vad jag har läst i motorpressen så är V70 II en succe och VANN senaste testet i Teknikensvärld mot bla BMW 5 serien och Audi A6!
På tal om snålt utrustade bilar så tar väl ändå BMW hem det priset....
av caradioa
Varför har de snålat med motorn och varför presterar denna bil sämre? Jag kan inte acceptera nåt sånt på en uppföljare! En uppföljare ska vara bättre, men den skithögen kan inte ens klå en äldre V70n 2.5t! Skam!

Kanske spyr jag mycket galla, men en uppföljare har man höga förvätningar på och här lyckades Volvo inte så bra denna gång tycker jag.

Jag gillar fortfarande V70N och kommer troligen skaffa mig en 2.5t nästa år om ekonomin går framåt i den takt den gör nu. Deras 2005-2008 är deras snyggaste än idag!
av Volvo mitt val
caradioa skrev:Varför har de snålat med motorn och varför presterar denna bil sämre? Jag kan inte acceptera nåt sånt på en uppföljare! En uppföljare ska vara bättre, men den skithögen kan inte ens klå en äldre V70n 2.5t! Skam!

Kanske spyr jag mycket galla, men en uppföljare har man höga förvätningar på och här lyckades Volvo inte så bra denna gång tycker jag.

Jag gillar fortfarande V70N och kommer troligen skaffa mig en 2.5t nästa år om ekonomin går framåt i den takt den gör nu. Deras 2005-2008 är deras snyggaste än idag!
Ett gott råd köp en annan bil om du tycker det är skit med Volvo!Det finns många märken att välja mellan men Volvo är billigare med diverse utrustning än både BMW och Audi! Den nya är definitivt mycket bättre och i klass med de tyska bilarna. Provkör och du kommer att bli såld!
av caradioa
Volvo mitt val skrev:
caradioa skrev:Varför har de snålat med motorn och varför presterar denna bil sämre? Jag kan inte acceptera nåt sånt på en uppföljare! En uppföljare ska vara bättre, men den skithögen kan inte ens klå en äldre V70n 2.5t! Skam!

Ett gott råd köp en annan bil om du tycker det är skit med Volvo!Det finns många märken att välja mellan men Volvo är billigare med diverse utrustning än både BMW och Audi! Den nya är definitivt mycket bättre och i klass med de tyska bilarna. Provkör och du kommer att bli såld!
Jag sa inte att det är skit med Volvo, men deras senaste skapelse känns som en halvmesyr när man ser recensionen mellan de olika generationerna. Ska ta mig till en bilhandlare som spekulant och be om en provtur så får vi se. V70n från 2005 och senare har jag ju sagt att jag gillar dessutom.

Om man ska ge lite beröm så kanske inredningen ligger lite mer med i tiden, men hur bra står den sig?

Jag bara säger det att en uppföljare ska vara radikalt bättre än sin föregångare och så verkar inte vara fallet denna gång. Att en föregångare spöar sin uppföljare fartmässigt ger dåliga signaler när konkurrenterna gör tvärt om. Volvo var i bräschen att förbättra och göra ordentliga uppgraderingar innan, men det verkar blir sämre med det nu känns det som
Användarvisningsbild
av Jensen
Att V70n är en riktigt bra bil håller nog dom flesta med om, men att läsa en artikel på AMS och sedan sätta sig och skriva en massa skit innan man ens sett bilen el provkört den verkar lite märkligt.
Går du helt på vad andra skriver???
Jag kan bara meddela dig om att efter att jag nu haft min XC70II i ca 1mån så upplever jag V70N/XC70 som en väldigt gammal bil, men jag vidhåller fortfarande att det är en kanonbil med idag ett riktigt bra pris på lappen.
Att du sedan inte "kan acceptera nåt sånt" gör ju att man tror att du blivit pistolhotad till att köpa en sån bil??
Precis som Volvo mitt val skrev så får du väl välja ett annat märke som du "kan acceptera".
av Nordan
Stolarna är iaf en rejäl försämring. Kan inte fatta varför dom tagit bort sportstolarna.
av addeer
När jag provkörde tyckte jag att stolarna var väldigt sköna och lättare att justera, dock är de inte lika skålade som förut.
Baksätet är ett väldigt lyft att sitta i och där känns det rymligare.
Största skillnaden mot V70n tycker jag är komforten den nya går mycket tystare.
av caradioa
Jag kanske borde tagga ned en smula som sagt. Man bör vara självkritiskt och skapa en egen uppfatnning om bilen. Min uppfattning är att AMS är en renodlad biltidning att kunna erbjuda omfattande tester som de flesta håller med om, men jag kanske är ute och cyklar. Hade Aftonbladet yttrat sig hade jag inte tagit artikeln lika allvarligt.

Frågan är hur AMS har testat båda generationerna. I andra deras tester får bilen bra kritik, men sämre när man kör båda generationerna mot varandra.

Själv anser jag att Volvo konstlat till det med sina motorer. 3.2 liters sugmotorn och T6 imponerar inte direkt på mig. Att man sen slopar att kunna erbjuda sina kunder V8-motorn är jag oförstående till. Det är väl trots allt beställningsvara och kan inte vara så förbannat svårt för Volvo att montera en V8 i bilen om kunden begär det? De har väl haft förseriebilar med V8an dessutom? Kommer V8an försvinna från S80N och ersättas med den nya T6an som fortfarande känns gammal?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]