Volvo mitt val skrev:caradioa skrev:Varför har de snålat med motorn och varför presterar denna bil sämre? Jag kan inte acceptera nåt sånt på en uppföljare! En uppföljare ska vara bättre, men den skithögen kan inte ens klå en äldre V70n 2.5t! Skam!
Kanske spyr jag mycket galla, men en uppföljare har man höga förvätningar på och här lyckades Volvo inte så bra denna gång tycker jag.
Jag gillar fortfarande V70N och kommer troligen skaffa mig en 2.5t nästa år om ekonomin går framåt i den takt den gör nu. Deras 2005-2008 är deras snyggaste än idag!
Ett gott råd köp en annan bil om du tycker det är skit med Volvo!Det finns många märken att välja mellan men Volvo är billigare med diverse utrustning än både BMW och Audi! Den nya är definitivt mycket bättre och i klass med de tyska bilarna. Provkör och du kommer att bli såld!
Jag sa inte att det är skit med Volvo, men deras senaste skapelse känns som en halvmesyr när man ser recensionen mellan de olika generationerna. Ska ta mig till en bilhandlare som spekulant och be om en provtur så får vi se. V70n från 2005 och senare har jag ju sagt att jag gillar dessutom.
Om man ska ge lite beröm så kanske inredningen ligger lite mer med i tiden, men hur bra står den sig?
Jag bara säger det att en uppföljare ska vara radikalt bättre än sin föregångare och så verkar inte vara fallet denna gång. Att en föregångare spöar sin uppföljare fartmässigt ger dåliga signaler när konkurrenterna gör tvärt om. Volvo var i bräschen att förbättra och göra ordentliga uppgraderingar innan, men det verkar blir sämre med det nu känns det som